ذهن و هوش

بهترین روش غذا خوردن برای فکر کردن بهتر و داشتن تمرکز

یکی از مطالعات مورد علاقه من در زمینه علوم غذایی مربوط به پیتزا است – همچنین یکی از غذاهای مورد علاقه من! در این مطالعه، محققان می‌خواستند بدانند آیا آنچه درباره غذا فکر می‌کنید بر نحوه خوردن شما تأثیر می‌گذارد یا خیر. محققان پیتزا 2 دلاری دریافت کردند و دو برچسب مختلف روی آنها گذاشتند. یکی گفت پیتزا از داکوتای شمالی است و دیگری گفت پیتزا از کالیفرنیا است. داکوتای شمالی دقیقاً به خاطر تاکستان هایش شناخته نمی شود، در حالی که پیتزا کالیفرنیا در سراسر جهان فوق العاده شناخته شده است. محققان می‌خواستند بدانند که آیا این انتظار فکری، انتظار مردم از طعم را تغییر می‌دهد یا خیر. مطمئناً، افرادی که پیتزا کالیفرنیا را دریافت کردند، گفتند که پیتزا طعم بهتری دارد و کل غذا طعم بهتری دارد. افرادی که بطری داکوتای شمالی را دریافت کردند، به پیتزا و وعده غذایی امتیاز کمتری دادند. این به ما می گوید که قدرت تفکر فوق العاده قدرتمند است. به این می گویند:

جذب انتظارات: این تصور که ادراکات مزه ما توسط تخیل ما مغرضانه است، و اگر انتظار داشته باشید که یک غذا طعم خوبی داشته باشد، خواهد شد. و اگر انتظار داشته باشید که یک غذا طعم ناخوشایندی داشته باشد، مزه آن ناخوشایند خواهد بود.

در یک مطالعه دیوانه‌وار، محققان شرکت‌کنندگان را مجبور کردند در یک اتاق تاریک ماست شکلاتی بخورند. آنها به شرکت کنندگان گفتند که ماست با طعم توت فرنگی است، حتی اگر همه آنها شکلات می خوردند. 59 درصد از شرکت کنندگان، ماست را دارای «طعم توت فرنگی خوب» ارزیابی کردند! آنها انتظار توت فرنگی را داشتند و طعم توت فرنگی را چشیدند.

هک غذا: انتظارات غذایی بالا را تنظیم کنید. مطمئناً شما در حال خوردن کلم بروکلی هستید، اما یک لحظه قبل از خوردن آن وقت بگذارید تا به خود یادآوری کنید که کلم بروکلی ترد و تازه می خورید. اسموتی رو از اول درست کردی؟ سپس انتظار خوردن یک اسموتی خوشمزه خانگی و دست ساز را داشته باشید.

چشمان شما اول غذا بخورند

این بر اساس شماره 2 با کمی پیچ و تاب است. نحوه ارائه غذای شما به اندازه طعم آن مهم است. به عبارت دیگر، ارائه همه چیز است. در یک مطالعه، محققان به 3 گروه از شرکت کنندگان، براونی دادند. براونی ها دقیقاً یکسان بودند اما به روش های مختلفی ارائه شدند:

  • گروه شماره 1 براونی را روی یک ظرف چینی خوب دریافت کرد.
  • گروه شماره 2 براونی را روی یک بشقاب کاغذی گرفت.
  • گروه شماره 3 براونی را روی یک دستمال گرفت.

سپس محققان از شرکت کنندگان پرسیدند که برای هر عدد براونی چقدر می پردازند:

  • گروه شماره 1 که براونی را روی یک غذای چینی خوب دریافت کرد، 1.27 دلار پرداخت می کرد.
  • گروه شماره 2 که براونی را روی یک بشقاب کاغذی می‌گرفت، 76 سنت پرداخت می‌کرد.
  • گروه شماره 3 که براونی را روی یک دستمال گرفت، 53 سنت پرداخت می کرد.

برای اینکه غذایتان عالی به نظر برسد وقت بگذارید. این برای شما و مهمانی های شام شما عالی است. تا زمانی که خودم آن را انجام ندادم مطمئن نبودم که این اصل چقدر قدرتمند خواهد بود. من به گود ویل رفتم و چند بشقاب و گلدان سرو زیبا گرفتم. سپس میوه‌هایم را (معمولاً روی پیشخوان یا در یک کاسه چوبی ساده) به یک صفحه نمایش خوب تبدیل کردم:

اگر آن میوه خیلی زودتر ناپدید نشود، لعنت خواهم شد! من و شوهرم به جای نادیده گرفتن کامل میوه، آنها را بلعیده ایم. ما همچنین همیشه مردم داریم و متوجه شده‌ام که احتمال اینکه نارنگی را از بشقاب شیشه‌ای من ببرند بسیار بیشتر از زمانی است که در کیسه توری قرار داشت و روی پیشخوان من وارد شد!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا