ذهن و هوش

چگونه در زندگی احساس موفقیت کنیم؟

1. ذهنی باز داشته باشید/بازگشت را تشویق کنید

خلاصه:

با داشتن ذهن باز، می‌توانید پایگاه دانش و تجربه خود را افزایش دهید

ایده خوبی است که برای همیشه با طرز فکر و انجام کار خود ازدواج نکنید.آموزش زبان آلمانی را دوست دارید؟ همین امروز شروع نمایید.

معمولاً راه بهتری برای انجام کارها وجود دارد، یا راه بهتری برای حل یک مشکل، یا روشی متفاوت برای نگاه کردن به یک موقعیت یا چالش. لیست بی پایان است.

وقتی به خود اجازه می دهید به ایده ها، نظرات، افکار و غیره جدید گوش دهید، در مسیر رشد هستید.

درست مانند رادیو آنتنی وقتی که آنتن آن بالا بلند شده باشد یا پرچمی که با برافراشتن آن بر روی میله پرچم با شکوه به اهتزاز در می آید، به همین ترتیب باید ذهن خود را برای دریافت دیدگاه های مختلف باز کنید.

شما لزوماً مجبور نیستید هر چیزی را که به آن برخورد می کنید بپذیرید، بلکه می توانید تجربیات جدید را جذب کنید و آنچه را که دوست ندارید از بین ببرید و در عین حال بقیه را جذب کنید که می تواند برای شما مفید باشد. آموزش spss را پیشنهاد می کنیم.

با داشتن ذهن باز، می‌توانید پایگاه دانش و تجربه خود را افزایش دهید. شما می توانید روابط خود را تقویت کنید و با دیگران بهتر کنار بیایید. این به نوبه خود به شما در رشد اجتماعی کمک می کند.

خود را به چالش بکشید تا به روی دیگر سکه نگاه کنید و ببینید چه احتمالاتی در آنجا وجود دارد.

برای کمک به صیقل دادن و اصلاح ایده‌ها، پس‌بک را تشویق کنید تا نظرات، ایده‌ها و روش‌های مختلف نگاه کردن به چیزها را دریافت کنید.

2. قول خود را حفظ کنید

خلاصه:

سعی کن به قولت عمل کنی اگر شرایط نامطلوب یا تأخیر پیش آمد، سریعاً به دیگران گوشزد کنید.

یکی از چالش های عمیقی که بسیاری از مردم با آن مواجه هستند، تلاش برای حفظ قول خود است.

ما معمولاً با بهترین نیت برای وفای به آنها قول می دهیم، اما به دلیل شرایط بیرونی یا کمبودهای داخلی، در نهایت به وعده های خود عمل نمی کنیم.

از آنجایی که این چرخه در طول زمان مدام تکرار می‌شود، فرد تمایل دارد اعتبار خود را در جایی که حرف یا قولش اهمیت کمی دارد یا اصلاً ندارد، از دست بدهد.

با این حال، رفتار حفظ قول خود را می توان در طول زمان آموخت و از طریق یک سری پیروزی های کوچک به دست آورد.

با قول دادن به چیز کوچکی شروع کنید و به خودتان زمان بیشتری بدهید تا کاری را که قول داده اید انجام دهید تا تحت فشار ضرب الاجل قرار نگیرید و مجبور شوید سریعاً به قول خود عمل کنید یا خطر شکستن قول خود را بگیرید و آن را رها کنید. یا وسوسه شوید که به راحتی انجام کاری را که از ابتدا قول داده بودید فراموش کنید.

همانطور که ماهیچه‌های قابل اعتماد خود را از طریق یک سری پیروزی‌های کوچک می‌سازید، می‌توانید با گذشت زمان فارغ‌التحصیل شوید و با اطمینان در مورد چیزهای بزرگ‌تر صحبت کنید و به نتیجه برسید.

اثر خالص این است که مردم بیشتر به شما اعتماد می کنند و به شما به عنوان فردی که می توانند روی او حساب کنند نگاه می کنند.

در محل کار درهایی را به روی شما باز می کند تا شما را به سمت مسئولیت های بالاتر، شناخت و حتی ارتقا سوق دهد.

وقتی قولی می‌دهید و به دلیل شرایط طاقت‌فرسا نمی‌توانید به قول خود عمل کنید، بهترین کار این است که به موقع به طرف مقابل هشدار دهید.

3. تعادل خوبی در زندگی پیدا کنید

خلاصه:

با مراقبت از سلامتی خود، حفظ تغذیه مناسب، استراحت و داشتن یک شبکه حمایتی در اطراف خود تعادل خوبی ایجاد کنید.

برای جلوگیری از غرق شدن در ناکامی ها، مراقبت منظم از سلامتی خود مفید است. این به توانایی شما برای استقامت در شرایط استرس زا کمک می کند.

با خوب غذا خوردن، هیدراته ماندن، ورزش و استراحت کافی، شما را در ارزیابی چالش ها و تاثیر آنها بر پیشرفت شما به سمت موفقیت هوشیار می کند.

درخواست کمک در زمانی که شما به آن نیاز دارید. یک فرد قابل اعتماد برای صحبت کردن و به اشتراک گذاشتن احساسات خود داشته باشید.

گاهی اوقات فقط صحبت کردن کمک می کند، همچنین می تواند طوفان فکری برای راه حل ها و ایده های پرشور را تحریک کند.

اطراف خود را با شبکه ای از حامیان شامل خانواده، دوستان، همکاران و همسایگان احاطه کنید که تشویق کنندگان شما خواهند بود.

این تیم از شما حمایت می‌کند، شما را تشویق می‌کند، شما را بررسی می‌کند و شما را به سمت خط پایان تشویق می‌کند.

هر زمان که از کار و زمان زیادی که برای دستیابی به تصویر کلان نیاز است غرق و مضطرب شدید، لحظه ای به فکر کردن و قدردانی از پیشرفتی که قبلاً داشته اید باشید. بردهای کوچک در اینجا و آنجا باید گرامی داشته شوند.

تصور کنید که موفقیت در نهایت چقدر حس خوبی خواهد داشت و اجازه دهید این احساسات خوب به شما انگیزه دهند. در پایان، پیروزی پس از غلبه بر چالش ها شیرین تر است.

خودتان را با دیگران مقایسه نکنید سفر هر کس متفاوت است؛ در عوض از دیگران الهام بگیرید. هنگامی که با منتقدان و مخالفان روبرو می شوید استقامت کنید.

هنگام برخورد با موانع مهم، برنامه ریزی کنید که کمی وقت بگذارید، کاری متفاوت انجام دهید یا استراحت کنید و بعداً با چشمانی تازه و چشم اندازهای تازه به چالش ها نگاه کنید.

4. خودتان باشید / معتبر باشید

خلاصه:

خود بودن با تهیه فهرستی از زندگی شما تا کنون آغاز می شود. برای خودت تعریف کن که کی هستی هنر خود بودن پیوسته در تلاش است تا امروز شما بهتر از دیروز باشید.

من کی هستم؟ این یک سوال مهم است که ما در مقطعی از زندگی از خود پرسیده ایم. پیدا کردن صدا و هویت خود آسان تر از انجام دادن است.

واقعیت این است که فشار زیادی در جامعه برای انطباق، تناسب و آمیختن با جمعیت وجود دارد. تکان نخوردن قایق آسان تر است و ممکن است خطرات متفاوتی وجود داشته باشد.

انطباق یا رفتن با جریان به نظر مسیری با کمترین مقاومت است. با این حال، آیا واقعاً باید مثل بقیه باشیم؟

یک جایگزین مطالعه یا مشاهده رفتارها و نگرش هایی است که در دیگران تحسین می کنیم و رفتارهای مطلوب را در درون خود منعکس می کنیم.

هنر خود بودن پیوسته در تلاش است تا امروز شما بهتر از دیروز باشید. خودت بودن و اصیل بودن شجاعت می خواهد.

خودتان بودن با فهرستی از زندگی‌تان شروع می‌شود، برای خودتان تعریف کنید که چه کسی هستید – چگونه خودتان را پیدا می‌کنید؟

چه چیزی بیشترین معنا را به زندگی من می دهد؟ چه چیزی را می خواهم در زندگی انجام دهم و چه زمانی؟ در چه چیزی شکست خوردم چرا؟ چه چیزی می توانم از اشتباهاتم یاد بگیرم؟

چگونه می توانم خودم را بهبود بخشم؟ چه چیزی به من الهام می دهد؟ چه چیزی مرا خوشحال می کند، غمگین یا عصبانی؟ چه چیزی مرا در زندگی باز می دارد؟ چرا در گذشته کارها را به روشی انجام داده ام؟ چه چیزی به من انگیزه می دهد؟

هنگامی که بشناسید و درک کنید که واقعاً چه کسی هستید، مزایای خودآگاهی شما شامل پذیرش خود همانگونه که هستید، اعتماد به نفس در پوست خود، اجازه ندادن دیگران برای تعریف شما، احترام به خود و اتکا به خود است.

مزایای دیگر شناخت و تصدیق کاستی‌های خود، درک اینکه نمی‌توانید همه را راضی کنید، تعریف ارزش‌های زندگی‌تان و شناسایی عادت‌هایی است که از ارزش‌های شما حمایت می‌کنند.

تصمیمات خود را بگیرید، به قلب خود اعتماد کنید، باور داشته باشید که بر اساس تعریف خود از موفقیت می توانید در زندگی موفق شوید و تصمیم بگیرید که از منطقه راحتی خود خارج شوید.

شما برای تایید یا تایید به بیرون نگاه نمی کنید، خلق و خوی شما توسط دیگران کنترل نمی شود و به راحتی آسیب نمی بینید. شما می توانید عشق، مهربانی و شفقت بیشتری را به دیگران ارائه دهید. همدلی و درک بیشتری ارائه دهید.

مراقب خودت باش، خودت رو خوب آروم و خوب بخور.

ذهن خود را در صورت نیاز دوباره برنامه ریزی کنید، کینه ها را رها کنید، خودتان را بهتر دوست داشته باشید و قدردان خود باشید و خودگویی های منفی را از سیستم خود دور کنید.

در نتیجه می توانید روابط و دوستی های سالم تری با افرادی ایجاد کنید که شما را همانطور که هستید بدون هیچ تظاهر و بدون نقاب می پذیرند.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا