متفرقه

پیدا کردن بهترین روش برای یادگیری زبان جدید

فواید یادگیری زبان دوم

یادگیری زبان دوم علاوه برا افزایش دانش شما فواید بسیار دارد و برای شما می توانید بیش از این ها مفید باشد در ادامه به چند فایده آن اشاره می کنیم.

اول از همه یادگیری زبان دوم موجب می شود که فرصت های شغلی بیشتری پیدا کنید و در سطح کاری خود پیشرفت کنید.

یادگیری زبان دوم برای مغز نیز مفید است زیرا باعث تقویت حافظه می شود و از ابتلا به آلزایمر در سنین پیری جلوگیری می کند همچنین باعث افزایش خلاقیت و نو آوری می شود.

یکی دیگر از فوایدی که یادگیری زبان دارد آشنایی با فرهنگ ملل مختلف است. یادگیری زبان باعث آشنایی و یادگیری فرهنگ مردمی که آن زبان را صحبت می کنند نیز می شود. شما با آهنگ ها،شعر ها و ادبیات آن ها آشنا می شوید.

از نکات مهم در یادگیری زبان انگلیسی این است که باید همواره و در هر حال در حال آموختن باشید. بهترین روش یادگیری زبان انگلیسی، تلاش و پیگیری خود شما است.در این مطلب به برخی از نکات در مورد یادگیری زبان جدید اشاره کرده ایم.

گوش دادن به دیگران که به زبان جدید صحبت می کنند

برای یادگیری هرچه سریعتر یک زبان بهتر است که به کسانی که آن زبان را صحبت می کنند گوش دهید. زیرا هر زبان واج های مخصوص به خود را دارد که در زبان مادری شما وجود ندارد برای بهتر ادا کردن آن ها بهتر است زیاد آن ها را بنشوید و مخصوصا از زبان کسانی بنشونید که زبانی که می خواهید یادبگیرید زبان مادریشان باشد. به اصلاح Native Speaker  باشند. خوشبختانه لازم نیست که برای شندیدن آن به کشور های مختلف سفر کنید شما می توانید آهنگ ها یا فیلم هایی به آن زبان گوش کنید. یکی از بهترین مکان ها برای گوش دادن به دیگران بهترین آموزشگاه زبان در تهران است. در آن جا همه انگلیسی صحبت می کنند.

درس گرفتن از اشتباهات

کودکان زبان آموز سریعی هستند، زیرا مغز آن‌ها فشرده و جذب‌کننده است و از اشتباه کردن نمی‌ترسند. این بدان معناست که شما باید مانند یک کودک رفتار کنید تا مهارت‌های زبانی خود را کامل کنید – به جز شاید مغز متلاطم.احتمالاً در هر کاری که برای اولین بار انجام می دهید اشتباه می کنید و یادگیری زبان تفاوتی ندارد. برای ارتکاب آن اشتباهات رایج آماده باشید. آنها را با دوستان خود بخندید، اما مهمتر از همه، از آنها یاد بگیرید.

اگر روی اهداف یادگیری زبان جدید خود تمرکز کنید، به آنچه که مردم پشت سر شما فکر می کنند یا می گویند اهمیتی نمی دهید. بدبین ها و متنفران همیشه انتقاد خواهند کرد، اما این بخشی از زندگی روزمره است. فقط در هنگام یادگیری یک زبان جدید روی نکات مثبت تمرکز کنید!

هر فرصتی که به دست می آورید زبان مقصد خود را تمرین کنید

اگر آموخته های خود را در عمل به کار نبرید، یاد نمی گیرید. راه های زیادی برای تمرین زبان جدید وجود دارد. ما به داشتن یک زبان مادری به عنوان شریک و صحبت با خودتان اشاره کرده ایم. با این حال، این ممکن است کافی نباشد.اگر می خواهید زبان جدید خود را تمرین کنید و یاد بگیرید، واژگان و گرامر را فراموش کنید. ما تمایل شما را برای صحبت روان درک می کنیم، اما تمرکز بر این دو جنبه باعث ایجاد ترس می شود.

اگر این اتفاق بیفتد، شما یک یادگیرنده دوم کارآمد نخواهید بود. این فقط به روند یادگیری زبان شما آسیب می زند.به غیر از زبان مادری و فریاد زدن کلمات خاص با صدای بلند برای خود، می توانید شعر، شعر و مقاله بنویسید. شما همچنین می توانید خود را با استفاده از زبان مقصد ضبط کنید.  بهترین برنامه آموزش انگلیسی را روی تلفن همراه خود نصب کنید و در مواقعی که بیرون از منزل هستید و کاری ندارید از آن استفاده کنید.

غوطه ور شدن در زبان

شما می توانید تمام تلاش خود را برای تسلط بر چند کلمه و عبارت رایجی که می توانید استفاده کنید به کار بگیرید. اما اگر بخشی از شما نشود، می توانند به همان سرعتی که آمدند ناپدید شوند. حتی آهن هم در صورت عدم استفاده زنگ می زند!هنگامی که یک زبان جدید یاد می گیرید یا هنوز در حال یادگیری هستید، بگذارید دنیای شما باشد. به موسیقی به آن زبان گوش دهید، ویدیوهای YouTube را به آن زبان تماشا کنید، به آن زبان صحبت کنید و اجازه دهید دنیای جدید شما تبدیل شود.حتی می توانید تلفن همراه و سایر دستگاه های خود را برای استفاده از زبان جدید تنظیم کنید. یادگیری یک زبان خارجی مستلزم تلاش شما و ورودی خارجی از همه منابع است. مثلا می توانید برای غوطه وری بیشتر در زبان بهترین برنامه آموزش انگلیسی را روی گوشی خود نصب کنید.

سرمایه گذاری در زبان مقصد

برای رسیدن به موفقیت، باید برای آن تلاش کنید. منتظر نباشید که چیزها روی یک بشقاب نقره ای به سراغ شما بیایند. در واقع، بیایید به شما در مورد هک های ارزان قیمتی که به شما قول تسلط به یک زبان خارجی را می دهند، هشدار دهیم. سبک های یادگیری ممکن است از فردی به فرد دیگر متفاوت باشد، اما ورودی شما چیزی است که موفقیت شما را تضمین می کند.اول اینکه یادگیری یک زبان خارجی به زمان شما نیاز دارد. شما باید روی شناسایی کلمات رایج، الگوهای جملات، واژگان جدید و کلمات ریشه سرمایه گذاری کنید. این درست است، چه در حال یادگیری زبان فرانسه یا زبان های دیگر باشید.

ممکن است لازم باشد یک دوره زبان بگذرانید و پول خود را به عنوان استراتژی بپردازید. بسته به زبان انتخابی، دوره های آنلاین زیادی وجود دارد که می توانید در آنها شرکت کنید. از طرف دیگر، می توانید موارد آفلاین ارائه شده در موسسات مختلف یا دروس از معلمان خصوصی داشته باشید.آنچه در یادگیری زبان وارد می کنید، نتیجه محتملی است که به دست خواهید آورد. ما نمی توانیم به شما قول بدهیم که فراگیری زبان جدید چند هفته طول می کشد. اما ما می دانیم که تعهد شما می تواند زمان تبدیل شدن از یک نابغه به یک سخنران مسلط را کاهش دهد.

تنوع فرهنگی

همه ما بسته به منطقه و فرهنگ، لهجه ها و اصطلاحات مختلفی داریم. ممکن است ارتباط را دشوار کند، زیرا ممکن است شخصی که شما را خطاب قرار می‌دهید نتواند شما را درک کند یا حتی نادیده بگیرد، اما این نباید به‌عنوان یک بی‌اعتنایی باشد.اگر بار اول نتوانستید آن را درست انجام دهید، احساس تحقیر نکنید. فقط به فشار دادن ادامه دهید و از تفاوت های خود قدردانی کنید.اگر در تلفظ مهارت ندارید، سعی کنید خودتان را بهبود ببخشید. به صحبت های بومی زبان ها گوش دهید. این به شما کمک می کند ذره ذره به آن مسلط شوید.

یادگیری یک زبان در یک زمان

چند زبان را در یک زمان آموزش نبنید. سعی کنید در این مورد از وقت استفاده کامل ببرید و به یادگیری چند زبان در عین واحد بپردازید. برای مثال اگر درحال یادگیری اسپانیایی هستید و زبان پرتغالی را نیز شروع کنید در مسیر این دو را باهم قاطی کرده و هیچ کدام در حافظه ی شما نمی مانند. ابتدا یکی را تمام کرده و به آن مسلط شوید بعد از آن به یادگیری دیگری بپردازید.

یادگیری همزاد

این خبر خوبی برای انگلیسی زبانان است! بسیاری از زبان ها برخی از کلمات را با انگلیسی به اشتراک می گذارند، با کلماتی که معنی مشابهی دارند. آنها به معنای واقعی کلمه قرض گرفته شده بودند.با شناسایی کلمات قرضی از زبان مادری خود با همان معنای زبان دیگری که می خواهید یاد بگیرید شروع کنید. کلماتی که به -ion ختم می شوند را می توان به سادگی با جایگزینی مستقیم به فرانسوی، پرتغالی یا ایتالیایی ترجمه کرد.به عنوان مثال، -tion را در کلمات انگلیسی به – coin تغییر دهید تا آن را فرانسوی کنید. به همین ترتیب، می‌توانید با جایگزینی -zione و -ção، آن را به‌ترتیب پرتغالی و ایتالیایی کنید.فقط بدانید که همه اینها با چیزهایی مانند کریول، پیجین یا اسپنگلیش کاملاً متفاوت است – اینها کتری ماهی کاملاً متفاوت هستند.

در نتبجه باید به دنبال یادگیری زبان باشید و منابع مختلف را مطالعه نمایید از هر روشی به دنبال اطلاعات جدید بوده یا به اصطلاح خوره یادگیری زبان داشته باشید. برای انتخاب کلاس ما بهترین آموزشگاه زبان در تهران را به شما پیشنهاد می کنیم که اساتید بسیار با تجربه و خوبی در آن تدریس می کنند.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا