متفرقه

نکات اولین بازدید از ایران

چهل ستون، اصفهان – کاخ 40 ستون

چهل ستون که به عنوان یک غرفه تفریحی و تالار پذیرایی با استفاده از سبک ایوان ستوندار الهام گرفته از هخامنشیان ساخته شده است، از طریق تراسی که عشق ایرانی به باغ ها و شکوه داخلی را کاملاً پل می کند، قابل دسترسی است.

در واقع، محوطه‌های محیطی اینجا، گنجاندن غرفه در فهرست مجموعه باغ‌های ایرانی میراث جهانی کشور را تضمین کرده است.

در حالی که ممکن است کمی تحت الشعاع برخی از جاذبه‌های شناخته‌شده اصفهان باشد، این کاخ با 20 ستون چوبی آج‌دارش که برای ملاقات با منبت کاری زیبای سقف چوبی بالا بالا آمده‌اند، ارزش جست‌وجو را دارد. نقاشی‌های دیواری زنده‌ای در داخل وجود دارد و روزی که ما از آن بازدید کردیم، یک نوازنده با ریش افسانه‌ای در میان ستون‌ها روی تار سنتی ایرانی آهنگ‌ها را می‌تراشد.

چهل ستون به معنای چهل ستون است، پس اگر فکر می کنید 20 ستون دیگر کجا پنهان شده اند، حتماً در حوالی حوض طولانی جلوی آلاچیق قدم بزنید. اگر آب ها آرام باشند، ستون ها را انعکاس یافته خواهید دید که تعداد آنها را دو برابر می کند.

این غرفه در فاصله ده دقیقه ای از غرب میدان نقش جهان است. هر روز باز است و هر کدام 200000 ریال ورودی پرداخت کردیم.

کلیسای جامع وانک – یک شکوه طلاکاری شده و نقاشی شده

با وجود مناظر حماسی بسیار زیاد در اصفهان، به راحتی می توان فهمید که چگونه برخی از بازدیدکنندگان ممکن است راه خود را به محله ارامنه جلفا در جنوب غربی شهر پیدا نکنند.

با این حال، اگر زمان اجازه دهد، کاملاً ارزش دارد که از مرکز اصفهان، از طریق پل خیره کننده سی و سه بر روی زاینده رود (به ورودی جداگانه ما در زیر مراجعه کنید)، به این گوشه زیبا از شهر قدم بزنید.

شانزده کلیسای تاریخی ارمنی هنوز در این محله پابرجا هستند، که مهمترین آنها کلیسای جامع وانک (کلیسای سنت جوزف آریماتیا) با قدمت 350+ سال است.

با نزدیک شدن به ساختمانی که ظاهر مدرن داشت (بیرون اخیراً بازسازی شده است)، ما کاملاً برای آنچه در داخل منتظر بود آماده نبودیم. برای اولین بار در اصفهان نبود، لحظه ای که از درها رد شدیم کاملاً مات و مبهوت بودیم. هر گوشه دیوار و سقف با نقاشی‌های رنگارنگ و رنگارنگ و صحنه‌های طلاکاری شده از کتاب مقدس پوشیده شده بود، تضادی چشمگیر در کنار کاشی‌های نقاشی دستی در سنت ایرانی.

فضای داخل ونک ممکن است کوچک باشد. تصوری که از خود می‌گذارد چیزی جز این نیست.

جلفا همچنین یک مکان عالی برای تماشای مردم در عصرها است، بنابراین وقتی خود را از کلیساها بیرون کشیدید، حتماً در جایی بنشینید و زنده شدن محله ارامنه را با جوانانی که در میدان و کافه‌ها جمع می‌شوند تماشا کنید. اجتماعی کردن. ما همچنین کافه کوچک جذاب آنی را در همان نزدیکی پیدا کردیم، با قهوه عالی و کارکنان دوست داشتنی.

جلفا حدود 4.5 کیلومتر با میدان نقش جهان فاصله دارد و حدود یک ساعت طول کشید تا در آنجا بگردیم. کلیسای وانک هر روز باز است. ورودی 200000 IRR بود و ما ورود خود را برای اواخر بعدازظهر تعیین کردیم و غروب زیبای خورشید را بر فراز کلیسا دیدیم.

سی و سه، اصفهان – پل 33 طاق

سی و سه پل شیک و در عین حال مستحکم و با بیش از چهار قرن قدمت، پل زیبای 33 دهانه اصفهان است. این شهر مخصوصاً در شب نورانی است و مکانی عالی برای پایان دادن به یک روز در کاوش در این شهر باستانی در مرکز ایران است.

این پل که تقریباً 300 متر بر روی زاینده رود کشیده شده است (بیشتر بستر رودخانه خشک است، زیرا آب معمولاً قبل از رسیدن به اصفهان به سمت بالا دست کشیده می شود)، مکان جادویی برای گذراندن و تماشای مردم است، زیرا خانواده های محلی در عصر خنک تر می گذرانند. هوا و گروه‌هایی از نوجوانان و جوانان در میان دهانه‌ها قرار می‌گیرند. مراقب افرادی باشید که زیر طاق ها آواز می خوانند.

ما بیش از یک ساعت را در اینجا گذراندیم، در طاق‌ها پرسه زدیم، با مردم محلی دوستانه گپ زدیم، و تقریباً از هر زاویه‌ای پل را شکستیم.

ارگ غورتان – شبح گذشته

حرکت از اصفهان کار بدی نیست. فقط چیزهای زیادی برای دیدن وجود دارد اگر چیزی می تواند شما را وسوسه کند، بگذارید ماجراجویی در کویر در جنوب شرقی و سفر به فضای داخلی زیبای ایران در اطراف ورزنه باشد.

اگر مانند ما به سمت ورزنه تاکسی می‌شوید، به احتمال زیاد فرصت توقف و بازدید از قلعه هزار ساله خشتی ارگ غورتان را خواهید داشت. از منظره صاف و خشک در لبه کویر برمی خیزد.

این یک مکان فراموش نشدنی و عمیقاً محیطی است. ممکن است ارگ غورتان با افزایش سن در حال فروپاشی باشد، اما تعداد انگشت شماری خانواده مقاوم هنوز در اینجا زندگی می کنند. ما پیدا کردیم که سرگردانی در پیچ و خم های بی صدا و باستانی از کوچه ها، خانه ها، و دیوارهای محافظ ضخیم و برج ها، تجربه ای واقعا خارق العاده است.

ارگ قورتان با تاکسی حدود یک ساعت و نیم از اصفهان فاصله دارد. قرار شد در سفر از اصفهان به ورزنه به همراه راننده خود از ارگ بازدید کنیم.

کویر ورزنه: تماشای غروب خورشید از تاج تپه غول پیکر

تماشای باد روز بر فراز کوهی از شن، نگاه کردن به کویر آفتاب سوخته ورزنه، به معنای واقعی کلمه نقطه اوج بسیاری از سفرهای ایران است و دلیل خوبی هم دارد!

این یکی از صحراهای قابل دسترس‌تر کشور است و با کاهش گرمای روز در اواخر بعد از ظهر، محل تجمع خانواده‌ها و جوانان است.

تپه‌های شنی که از مرتفع‌ترین تپه‌های ایران هستند، ناگهان از دشت‌های هموار و پخته بالا می‌آیند. پیاده‌روی در تپه‌ها سخت‌تر از آن چیزی است که به نظر می‌رسد، اما وقتی به قله رسیدید، مناظر وسیعی خواهید داشت، زیرا امواج شن و ماسه به دریای نارنجی سوخته‌ای تبدیل می‌شوند.

ما پس از یک بعدازظهر به یاد ماندنی در این نقطه زیبا توقف کردیم و در مناظر باستانی و خشک این منطقه که تاریخ بشر به حدود 5000 سال پیش می‌رسد، کاوش کردیم. پس از آن، در پایه تپه‌ها، هندوانه خوردیم و چای می‌نوشیدیم که گرگ و میش بر صحرا فرود آمد. شعبده بازي.

تور ایران کویر خود را از طریق مهمانخانه خود در ورزنه، به عنوان بخشی از گشت و گذار نیم روزه در نقاط برجسته منطقه ترتیب دادیم. سفرها متفاوت است، با این حال ما در سفر خود توقفی در دریاچه و دشت‌های نمکی ورزنه، غروب خورشید بر فراز کویر، و نقطه‌ای برای تماشای ستارگان در زیر آسمان درخشان و پر ستاره در نظر گرفتیم.