متفرقه

مهارت های خود را تقویت کنید!

همه چیزهای متفاوتی در زندگی خود می خواهند و موفقیت را به روش های مختلفی تعریف می کنند. ممکن است بخواهید مدیر عامل، پزشک، معلم، دندانپزشک، مکانیک یا حسابدار شوید. ممکن است تلاش کنید تا در هر موقعیتی که دارید بهترین شوید یا در هر زمینه ای که هستید به اوج برسید.

افراد دیگر می خواهند یک کتاب پرفروش بنویسند، یک گروه موسیقی راه اندازی کنند یا صرفاً صورت حساب ها را بپردازند. اما یک هدف تقریباً جهانی و فراگیر، دستیابی به موفقیت حرفه ای است. این موضوع در عصر دیجیتال امروزی مانند سال های گذشته صادق است.

بنابراین، چه امیدوار باشید که یک شغل جدید یا ترفیع بدست آورید، یک کسب و کار راه اندازی کنید، به تحصیلات تکمیلی بروید، به یک حرفه جدید بپردازید، یا به ارائه ای که در چند ماه گذشته روی آن کار کرده اید، بپردازید، هدف اساسی این است که به نسخه شخصی موفقیت خود دست پیدا کنید.

در نهایت، اهداف شما هر چه که باشند، مهم این است که برای انجام آنها برنامه‌ریزی کنید، مشکلاتی را که پیش می‌آید حل کنید، چالش‌های جدید را بپذیرید، خارج از چارچوب فکر کنید و بهترین کار را انجام دهید. اینها عناصر اساسی مهارت های موفقیت هستند.

مدیریت زمان

افرادی که مهارت های مدیریت زمان عالی دارند معمولا موفق هستند. استفاده هوشمندانه از زمان به شما این امکان را می دهد که کارهای بیشتری انجام دهید و استرس کمتری را تجربه کنید زیرا همیشه نگران کمبود وقت نیستید. استفاده از برنامه ریزها، فهرست ها، یادآوری ها، برنامه ها در گوشی و سایر ابزارهای سازمانی می تواند به شما در بهبود مدیریت زمان کمک کند.

سازمان

سازماندهی به شما کمک می کند تا در تمام کارهای خود ادامه دهید، تلاش های خود را ساده کنید و دقیقاً بدانید که همه چیز کجاست و چه کاری باید انجام دهید. سازماندهی مهارتی است که اکثر کارفرمایان در کارکنان جدید به دنبال آن هستند و هنگام در نظر گرفتن کارگران برای ترفیع، به ویژه در نقش های مدیریتی و رهبری، به آن اهمیت می دهند.

کامپیوتر و فنی

در دنیای امروزی، دانستن راه خود در مورد رایانه برای موفقیت شغلی بسیار مهم است. هر شغل دارای نرم افزارها، برنامه های کاربردی و انواع دیگری از فناوری است که برای آن شغل مورد نیاز است. برخی از مشاغل از شما نیاز به استفاده از مهارت های فنی دارند که ممکن است برای وارد شدن به آن شغل نیاز داشته باشید و یا می توانید آموزش های حین کار را دریافت کنید. با این حال، عموماً دانستن نحوه استفاده از رایانه، و گاهی اوقات رسانه های اجتماعی، مهارت های اساسی موفقیت هستند که اکثر کارفرمایان برای آن ارزش قائل هستند.

درون فردی

مهارت های بین فردی شامل مهارت های اجتماعی است که به شما کمک می کند با افراد دیگر ارتباط مثبت برقرار کنید. اینها اساس بسیاری از مهارت‌های نرم هستند که کارمندان خوب را متمایز می‌کنند و با موفقیت شغلی همراه می‌شوند. این مهارت های کلیدی موفقیت شامل ارتباط، زبان بدن، همکاری، مذاکره، خواندن افراد، گوش دادن، انعطاف پذیری، خلاقیت و ایجاد مکالمه است.

حل مسئله

توانایی مقابله با چالش ها با خلاقیت، آرامش و سرسختی یک مهارت مهم برای موفقیت است. مهم نیست که مهارت های برنامه ریزی، سازماندهی، مدیریت زمان شما چقدر موثر باشد، گاهی اوقات با شکست مواجه خواهید شد. فردی که در حل مشکلات ماهر است، تحت فشار شکوفا می شود و راه حل های خلاقانه ارائه می دهد، به سمت موفقیت پیش می رود.

کار تیمی و استقلال

چه کار شما اساساً به صورت مشترک یا به تنهایی انجام شود، باید بین کار تیمی و مهارت های کاری مستقل تعادل برقرار کنید. گاهی اوقات، شما نیاز دارید که از استقلال بیشتری استفاده کنید و مواقع دیگر کار در یک گروه برای حرفه شما ضروری تر است. با این حال، هم کار گروهی و هم توانایی خوب کار کردن به تنهایی از مهارت های کلیدی موفقیت هستند.

ارتباط

توانایی برقراری ارتباط موثر یکی از مهم ترین مهارت ها برای موفقیت در هر زمینه ای است. مهارت های ارتباطی شامل ارتباط شفاهی و نوشتاری است. زبان بدن، گوش دادن، و شهودی بودن نیز از عناصر ارتباط خوب هستند، علاوه بر توانایی انتقال مقصودتان بر روی کاغذ، دیجیتال یا در مکالمه.

تفکر خلاقانه

فردی که خارج از چارچوب فکر می کند نیز یک مهارت کلیدی برای موفقیت است. تفکر خلاق و ارائه ایده های نوآورانه برای یادگیری، انعطاف پذیری، توسعه رویکردهای جدید برای مشکلات و راه حل ها، جلب توجه و رهبری مهم است. علاوه بر این، متفکران خلاق در مقابله با چالش های جدید و ارائه راه های خلاقانه برای انجام کارها ماهر هستند.

اعتماد به نفس

دانستن ارزش خود و اعتماد به ارزش و توانایی خود برای مشارکت نیز برای موفقیت بالقوه شما در شغل، به طور کلی در تجارت و به طور کلی در زندگی شما حیاتی است. اعتماد به نفس شما به دیگران می گوید که به شما نیز اطمینان داشته باشند. حتی زمانی که در یک شغل جدید یاد می گیرید یا در مسیر شغلی جدیدی قرار می گیرید، مطمئن باشید که با گذشت زمان، صبر، سخت کوشی و منابع و پشتیبانی مناسب، موفق خواهید شد. اساساً، اعتقاد قوی به خود و توانایی شما برای موفقیت، کلید موفقیت شما در آینده است.

شجاعت

گاهی اوقات، تفاوت بین موفقیت و شکست در این است که ترس هایمان را رها کنیم و به سادگی تلاش کنیم. بنابراین، تلاش کردن به یک مهارت موفقیت نیاز دارد که همه ما به آن نیاز داریم – شجاعت. کار سختی است که خودتان را بیرون بیاورید، برای یک شغل جدید درخواست دهید، نقش مدیریتی را برعهده بگیرید، یا تمرکز خود را به سمت یک نقش یا موقعیت جدید تغییر دهید. از مسیر خود کناره گیری کنید و در مورد چیزها زیاد فکر نکنید، مهم است. شجاع بودن به شما این امکان را می‌دهد که این چالش‌های جدید را دنبال کنید، خود را دراز کنید و به دنبال رویاهای حرفه‌ای خود بروید.

ریاست

رهبر بودن کلید موفقیت است. مهارت های رهبری به معنای گوش دادن به سخنان مدیریت و کارکنان، الهام بخشیدن به اعتماد به نفس و وفاداری، پذیرش مفاهیم و چالش های جدید، جستجوی راه حل ها و ایده های خلاقانه، ریسک کردن، تصمیم گیری های سخت، نشان دادن کاریزما و انگیزه دادن به دیگران برای انجام بهترین کارشان است. رهبران مسئولیت می‌پذیرند، کار را محول می‌کنند و اعتماد به نفس لازم برای ارتقای کار گروهی و مدیریت مؤثر دیگران را دارند.

یادگیری

فردی که همیشه در حال یادگیری است به احتمال زیاد موفق خواهد شد. یادگیری ممکن است به معنای کسب مهارت ها و اطلاعات جدید یا به سادگی عمیق کردن دانش شما باشد. یادگیرندگان مادام العمر همیشه در حال رشد، آموزش، تطبیق و سازگاری هستند. آنها برای توسعه مهارت ها و ابزارهای جدید ارزش قائل هستند. آنها زیرک هستند و روی ایجاد راه حل ها و ایده های جدید متمرکز هستند.

مراقبت از خود

همانطور که اطمینان از اینکه کار انجام شده برای موفقیت حرفه ای فرد مهم است، مراقبت از خود نیز کلیدی است. استراحت، تمدد اعصاب، تغذیه، خواب، ورزش و دوری از محل کار که برای احساس شارژ مجدد نیاز دارید، به موفقیت شما در کار کمک می کند. خودمراقبتی می‌تواند هر چیزی باشد که به شما کمک می‌کند تعادل مثبت کار و زندگی را به دست آورید، مانند یوگا، گرفتن تعطیلات دوره‌ای، دنبال کردن سرگرمی‌های خود و وقت گذاشتن برای خانواده و دوستان.

 

خوراکی های کلیدی

همه ما به دنبال موفقیت در تلاش های حرفه ای خود هستیم. یکی از راه های موثر برای رسیدن به موفقیتی که به دنبال آن هستیم، تقویت مهارت های خود است. این تلاش برای برخی افراد به طور طبیعی‌تر از دیگران به وجود می‌آید، اما همه ما می‌توانیم پیشرفت‌های بزرگی داشته باشیم اگر تلاش کنیم. نکته مهم این است که این مهارت ها برای همه قابل دسترسی است و حتی تلاش های کوچک برای تمرکز بر بهبود این توانایی ها در موفقیت بیشتر نتیجه خواهد داد.

حتی بهتر از آن، زمانی که روی بهبود یک زمینه مانند مهارت های رهبری یا ارتباطی خود کار می کنید، احتمالاً انگیزه بیشتری پیدا می کنید – و مهارت بیشتری در تقویت سایر مهارت های موفقیت پیدا می کنید، زیرا بسیاری از این مهارت ها به هم مرتبط هستند و بر روی هر یک ساخته می شوند. دیگر. بنابراین، از یک زمینه برای تقویت شروع کنید و سپس روی قسمت بعدی کار کنید و قبل از اینکه بدانید آیا به همه آنها مسلط شده اید یا خیر!

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا