متفرقه

مهارت برتر ارتباطی و نحوه بهبود آنها

توسعه مهارت های ارتباطی قوی برای ایجاد یک شغل موفق ضروری است. اما مهارت های ارتباطی شما نقش کلیدی در زندگی خصوصی شما نیز دارد. با پرتقاضاترین مهارت های ارتباطی و نحوه بهبود آنها آشنا شوید.

با داشتن مهارت های ارتباطی قوی، به راحتی می توانید ارتباطات را در محل کار بهبود بخشید. کانال های ارتباطی برتر برای کسب و کار خود را بررسی کنید و یاد بگیرید که چگونه با کارمندان مدرن در عصر دیجیتال امروزی ارتباط برقرار کنید.

مهارت های ارتباطی: تعریف و اهمیت در محیط کار

مهارت‌های ارتباطی مجموعه‌ای از فعالیت‌ها هستند که در نهایت یک عملکرد عمومی با کیفیت را ایجاد می‌کنند.

امروزه ارتباطات هم در دنیای تجارت و هم در زندگی خصوصی بسیار مهم است.

ارتباط موفق به ما کمک می کند تا افراد و موقعیت ها را بهتر درک کنیم. این به ما کمک می کند بر تنوع ها غلبه کنیم، اعتماد و احترام ایجاد کنیم و شرایطی را برای به اشتراک گذاشتن ایده های خلاقانه و حل مشکلات ایجاد کنیم.

توسعه ارتباطات قوی یکی از اولویت های رهبران است:

در دنیای تجارت، بسیاری از کارفرمایان بر این باورند که ارتباطات داخلی مناسب می تواند بهره وری کارکنان را به میزان قابل توجهی افزایش دهد.

اگرچه ارتباط به خودی خود ساده به نظر می رسد، اما اغلب زمانی که سعی می کنیم با دیگران ارتباط برقرار کنیم، همیشه فرصتی برای عدم درک وجود دارد که ممکن است باعث درگیری و ناامیدی در زندگی شخصی یا حرفه ای در ارتباط با افراد دیگر شود.

با کسب مهارت های ارتباطی قوی، می توانید بهتر با دوستان، همکاران، رئیس خود ارتباط برقرار کنید و در عین حال ارتباطات را در محل کار بهبود بخشید.

چرا باید مهارت های ارتباطی قوی را توسعه دهید؟

در این دوران مدرن که در آن زندگی می کنیم. ما هر روز تعداد زیادی پیام را دریافت، ارسال و پردازش می کنیم.

اما ارتباط موفق بسیار فراتر از اشتراک گذاری اطلاعات است. همچنین درک احساسات پشت این اطلاعات است.

ارتباط موفق می تواند روابط را در زندگی شخصی یا حرفه ای عمیق تر کند. در زندگی شخصی، آنها می توانند به ما در درک بهتر افراد و موقعیت هایی که روزانه اتفاق می افتد کمک کنند.

توسعه مهارت های ارتباطی می تواند به ما کمک کند تا از سازش درگیری جلوگیری کنیم و به تصمیم گیری بهتر کمک کنیم.

قدرت مهارت های ارتباطی قوی در محل کار :

با مهارت های ارتباطی قوی، می توانید به وضوح بر تجارت خود تأثیر بگذارید. ارتباطات بزرگ کسانی هستند که راه حل ها را به ارمغان می آورند، تغییرات را به پیش می برند، به همکاران خود انگیزه می دهند و الهام می بخشند.

با بهبود مهارت های ارتباطی، می توانیم مشارکت کارکنان، کار تیمی، تصمیم گیری و ارتباطات بین گروهی را در محل کار بهبود بخشیم.

به همین دلیل، مهارت‌های ارتباطی مورد نیازترین مهارت‌هایی هستند که کارفرمایان در کارکنان خود به دنبال آن هستند.

مهارت های ارتباطی خوب مدیران را قادر می سازد تا پیام های منفی یا سنگین را بدون ایجاد ناامیدی و بر هم زدن اعتماد دریافت و ارسال کنند. این برای حفظ انگیزه و مشارکت کارکنان مهم است.

کارمندان امروز انتظار دارند در مورد هر جنبه ای از کسب و کار مطلع شوند و هیچ اطلاعات مهمی را از دست ندهند.

آنها از مدیران انتظار دارند که به طور منظم با نقش ها و اهداف خود ارتباط برقرار کنند. آنها انتظار بازخورد مداوم در مورد کار خود را دارند و انتظار دارند بتوانند اطلاعات مورد نیاز خود را در چند ثانیه بیابند.

کارفرمایانی که موفق می شوند ارزش های شرکت و اهداف تجاری خود را با موفقیت به کارمندان خود منتقل کنند، نرخ گردش مالی بسیار پایین تری دارند.

علاوه بر این، نحوه ارتباط مدیران با کارمندان در طول تغییر، تأثیر مستقیمی بر سود شرکت دارد. در واقع، بیشتر استراتژی‌های تحول دیجیتال به دلیل فقدان ارتباط در محل کار شکست می‌خورند.

بنابراین، کارفرمایان باید یک استراتژی مشخص در مورد نحوه آگاه نگه داشتن و مشارکت کارکنان خود داشته باشند.

اگرچه می‌توانیم مهارت‌های ارتباطی خاصی را توسعه دهیم، اما اگر ارتباط خودجوش باشد، مؤثرتر از زمانی است که از فرمول‌های خاصی پیروی می‌کند. کلام گفتاری پژواک متفاوتی از کلام گفتاری خودانگیخته دارد.

البته برای توسعه این مهارت ها و تبدیل شدن به یک سخنران موفق زمان و تلاش لازم است. هر چه تلاش و تمرین بیشتر باشد، مهارت های ارتباطی خودجوش تر و غریزی تر خواهد بود.

30+ آمار در مورد اهمیت توسعه مهارت های ارتباطی قوی

ما در زیر تعدادی از مهم ترین آمارها را در مورد اهمیت توسعه مهارت های ارتباطی قوی در محل کار گردآوری کرده ایم.

7% از ارتباطات کلامی، 38% لحن و 55% زبان بدن است.

بیش از 80 درصد از آمریکایی ها فکر می کنند که ارتباط کارمندان عاملی کلیدی در ایجاد اعتماد با کارفرمایانشان است.

81٪ از استخدام کنندگان مهارت های بین فردی را مهم می دانند.

با این حال، بیش از 60 درصد از کارفرمایان می گویند که متقاضیان مهارت های ارتباطی و بین فردی کافی برای در نظر گرفتن مشاغل را نشان نمی دهند.

57 درصد از استخدام کنندگان می گویند که مهارت های بین فردی در طول پنج سال آینده تقاضای بیشتری خواهد داشت .

98 درصد از فروشندگان برتر روابط را مهم ترین عامل در ایجاد کسب و کار جدید می دانند

بیش از 90 درصد از کارمندان ترجیح می‌دهند خبر بد بشنوند تا بی خبر بمانند.

69٪ مهارت های ارتباطی قوی را به عنوان دلیل اطمینان آنها در استخدام فارغ التحصیلان از مدرسه بازرگانی ذکر می کنند .

با توجه به انجمن ملی کالج ها و کارفرمایان، 73.4٪ از کارفرمایان خواهان نامزدی با مهارت های ارتباطی نوشتاری قوی هستند .

شرکت ها به طور متوسط ​​62.4 میلیون دلار در سال به دلیل ارتباط ناکافی با و بین کارکنان ضرر می کنند.

57 درصد از کارمندان گزارش می دهند که دستورالعمل های روشنی به آنها داده نمی شود .

69 درصد از مدیران در برقراری ارتباط با کارمندان راحت نیستند .

تنها 19 درصد از سازمان ها می گویند که در توسعه مدیران “بسیار موثر” هستند .

82 درصد از کارمندان به رئیس خود برای گفتن حقیقت اعتماد ندارند .

85 درصد از کارمندان می گویند زمانی که مدیریت به طور منظم اخبار شرکت را به روزرسانی می کند (خدمات مطبوعاتی تجارت) انگیزه بیشتری دارند.

70 درصد از کل ارتباطات سازمانی از طریق (کرون) سرچشمه می گیرد.

63 درصد از هزاره ها احساس می کنند مهارت های رهبری آنها در حال توسعه نیست .

56 درصد از کارمندان معتقدند که مدیران باید مهارت های خود را برای مدیریت نیروی کار از راه دور تطبیق دهند.

77 درصد از کارفرمایان می گویند که مهارت های نرم به اندازه مهارت های سخت مهم هستند .

41 درصد از رهبران قادر به جمع آوری سریع اطلاعات مناسب نیستند. در نتیجه، 40٪ قادر به تصمیم گیری به موقع و آگاهانه نیستند.

69 درصد از مدیران در سازماندهی ارتباط با کارکنان خود شکست می خورند .

37 درصد از مدیران اگر فکر می‌کنند کارمند ممکن است به بازخوردها پاسخ منفی بدهد، از دادن بازخورد مستقیم در مورد عملکرد کارکنان خود ناراحت هستند.

برقراری ارتباط خوب یکی از مهارت های حیاتی است که 91 درصد از 1000 کارمند در نظرسنجی اخیر اینتراکت/هریس گفته اند که رهبران آنها فاقد آن هستند.

حدود یک چهارم کارمندان فکر می‌کنند که ایمیل یک عامل مهم قاتل بهره‌وری است.

کارکنان احساس می کنند که شکاف ارتباطی می تواند پیامدهای تجاری جدی داشته باشد، از جمله روحیه پایین کارکنان (61٪)، سردرگمی برای مشتریان یا مشتریان شرکت (60٪)، و از دست دادن کسب و کار (31٪) .

74 درصد از کارگران مایلند شرکتشان به آنها اجازه دهد در نتیجه کووید-19 بیشتر از خانه کار کنند .

بر اساس نظرسنجی انجمن صنعت فناوری محاسبات 28 درصد از کارمندان ارتباطات ضعیف را دلیل اصلی شکست در ارائه پروژه در چارچوب زمانی اولیه آن گزارش می‌کنند.

چند مهارت ارتباطی که نمی توانید نادیده بگیرید:

ده ها مهارت ارتباطی مختلف برای داشتن وجود دارد. 5 مهارت ارتباطی برتر وجود دارد که در این وبلاگ روی آنها تمرکز خواهیم کرد.

این چند مهارت برای برقراری ارتباط موفق در محیط کار یا زندگی خصوصی کاملا ضروری هستند.

1. گوش دادن

گوش دادن یکی از مهمترین جنبه های ارتباط است. گوش دادن موفقیت آمیز فقط به معنای درک اطلاعات گفتاری یا نوشتاری نیست، بلکه درک احساس گوینده در طول ارتباط است.

اگر یک گوینده بتواند ببیند و احساس کند که کسی گوش می دهد و می فهمد، می تواند به ایجاد یک رابطه قوی تر و عمیق تر بین طرفین کمک کند.

گوش دادن دقیق همچنین می‌تواند محیطی را ایجاد کند که در آن همه احساس امنیت کنند تا ایده‌ها، نظرات و احساسات خود را بیان کنند یا مشکلات را به روشی خلاقانه برنامه‌ریزی و حل کنند.

2. صحبت مستقیم

گفتگو اساس ارتباط است و نباید از اهمیت آن غافل شد. حتی یک گفتگوی ساده و دوستانه با همکاران می تواند اعتماد متقابل ایجاد کند و حتی مشکلات را قبل از جدی شدن تشخیص دهد.

دوز سالم چت با یک فرد ناشناس می تواند به یک فرصت تجاری منجر شود. در دسترس و دوستانه باشید زیرا در این صورت می توانید تقریباً با هر کسی صحبت کنید.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا