سلامتی

سلامت جهانی چیست؟ 3 بزرگترین مسئله ای که باید در مورد آنها بدانید

اثرات اقتصاد جهانی شده، پیشرفت در حمل و نقل و تغییرات در شیوه های کشاورزی منجر به فراتر رفتن مسائل مراقبت های بهداشتی از مرزهای بین المللی شده است. آموزش نقاشی

پزشکان شاغل و مربیان دانشکده پزشکی باید نقش خود را برای تأثیرگذاری بر تلاش‌های پیشگیری در مقیاس جهانی با تمرکز بر سلامت جهانی انجام دهند. اولین قدم برای درک سلامت جهانی، تعریف آن و سپس یادگیری در مورد برخی از مسائل مرتبط است.

سلامت جهانی چیست؟

در حالی که تعاریف دقیق سلامت جهانی بر اساس منبع متفاوت است، شما می توانید آن را به عنوان درک مراقبت های بهداشتی در سطح بین المللی و بین رشته ای در نظر بگیرید. این شامل مطالعه، تحقیق و تمرین پزشکی با تمرکز بر بهبود سلامت و برابری مراقبت های بهداشتی برای جمعیت های سراسر جهان است.

در حالی که سازمان جهانی بهداشت (WHO) یکی از برجسته‌ترین آژانس‌هایی است که سلامت جهانی را پیش می‌برد، محققان و رهبران در زمینه‌های مختلف در حال پیشروی ابتکاراتی برای همکاری با یکدیگر هستند.

دکتر کالوم مکفرسون، رئیس دانشکده تحصیلات تکمیلی و مدیر تحقیقات دانشکده پزشکی در دانشگاه سنت جورج (SGU)، ابتکارات One Health One Medicine را به عنوان همگرایی سلامت انسان، حیوان و اکوسیستم توصیف می کند. دکتر مکفرسون توضیح می دهد: “هر یک از این شیوه ها به طور جدایی ناپذیری به هم مرتبط هستند.” با یادگیری از یکدیگر و تجمیع منابع، می توان پیشرفت بزرگی به نفع نوع انسان و حیوان داشت.

3 موضوع مهم بهداشت جهانی که باید از آنها آگاه بود

بنابراین بزرگترین چالش های پیش روی پیشرفت در سلامت جهانی چیست؟ شش موضوع بهداشت جهانی که در زیر شرح داده شده است به نشان دادن وسعت و عمق این زمینه پیچیده کمک می کند.

1. همه گیری

بر اساس مقاله ای که در بولتن سازمان بهداشت جهانی منتشر شده است، همه گیری ها به عنوان شیوع جهانی بیماری تعریف می شوند. نمونه‌هایی از همه‌گیری‌ها عبارتند از شیوع آنفولانزای خاص، کووید-19، و سایر تهدیدات ویروسی که نشان‌دهنده آسیب‌پذیری ما در برابر بیماری‌های گسترده است – که بسیاری از آنها منشأ حیوانات هستند.

هر سال، تهدیدهای همه گیر تازه در حال ظهور وجود دارد. تلاش‌های واکسیناسیون می‌تواند کمک کند، اما پرداختن به مسائل در منبع با پرداختن به حوزه‌های مهمی مانند آموزش بهداشت و شیوه‌های کشاورزی مسئولانه بسیار مهم است. محققان همچنین توصیه هایی را در مورد اقدامات کاهش خطر جهانی ارائه کرده اند که می تواند حتی پس از شیوع بیماری کمک کند.

2. عوامل محیطی

آلودگی هوا و تغییرات آب و هوایی چگونه می تواند بر سلامت جمعیت انسانی تأثیر بگذارد؟ در بیشتر موارد، پاسخ در منابع آب و بهداشت نهفته است. طوفان، سیل، خشکسالی و آلودگی هوا شیوع بیماری ها را در گروه های بزرگی از مردم آسان تر می کند. راه حل فوری فراهم کردن منابعی مانند آب بطری شده و فناوری بهداشت است، اما بهداشت جهانی همچنین باید در وهله اول بر پیشگیری از چالش های زیست محیطی تمرکز کند. دکتر مکفرسون می گوید: تغییر آب و هوا از نظر بسیاری از کارشناسان بهداشت جهانی بزرگترین تهدید برای سلامت انسان است. سیاست‌های جهانی برای کاهش مشارکت بشر در تغییرات آب و هوایی در حال افزایش است.

او به قوانین در بسیاری از کشورها به عنوان شاهدی بر این موضوع اشاره می کند. به عنوان مثال، سیاست‌هایی وجود دارد که مصرف انرژی در خانواده‌ها را تنظیم می‌کند، و همچنین تلاش‌هایی برای تشویق پیشرفت صنعت در مقیاس بزرگ به سمت شیوه‌های آگاهانه محیط‌زیست دارد. مکفرسون توضیح می‌دهد: «چنین تغییراتی برای کسانی که در مراکز شهری زندگی می‌کنند، که بیش از 50 درصد جمعیت جهان را تشکیل می‌دهند، مزایای سلامتی عمیقی خواهد داشت. این برآورد با داده های بانک جهانی مطابقت دارد.

3. نابرابری های اقتصادی و دسترسی به مراقبت های بهداشتی

علیرغم پیشرفت های بی امان در زمینه پزشکی، جوامع در سراسر جهان هنوز به آموزش بهداشت اولیه و مراقبت های بهداشتی دسترسی ندارند. این منجر به نابرابری‌های بهداشتی می‌شود، مانند نرخ بالای مرگ و میر نوزادان، که اغلب به جغرافیا مربوط می‌شود. سایر نابرابری ها نتیجه نابرابری درآمدی است، به طوری که افراد و خانواده ها به سادگی قادر به پرداخت هزینه های مراقبت های بهداشتی نیستند که در غیر این صورت در دسترس نیست. آموزش تزیین میوه

برای حل این چالش‌های اقتصادی، متخصصان بهداشت جهانی باید فرصت‌هایی را برای ارتقای جوامع کم‌نمایش در مجامع سلامت عمومی، تشویق پزشکان به تمرین در مناطق دورافتاده، و معرفی سیاست‌هایی که موانع را کاهش می‌دهند و دسترسی به مراقبت‌های بهداشتی را افزایش می‌دهند، بررسی کنند.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا