متفرقه

12 راهکار برای مفرح کردن محل کار

1. برای سالگردهای کاری جشن بگیرید

به عنوان یک مدیر، جشن گرفتن سالگرد کاری کارکنان فرصتی برای جمع شدن تیم شماست. همچنین به کارکنان نشان می دهید که برای مشارکتشان ارزش قائلید. سلیقه موسیقی و غذای مورد علاقه کارمند را در مهمانی بگنجانید و جشن را در روزهای منتهی به سالگرد کار برگزار کنید. همچنین می‌توانید ویدیویی بسازید که در آن همکاران خاطرات مورد علاقه خود را از کارمند مورد نظر به اشتراک می‌گذارند و اینکه چرا از کار با او لذت می‌برند.

2. جشن تولد کارمندان

شما همچنین می توانید میزبان جشن هایی برای مشاهده تولد کارمندان خود باشید. در نظر داشته باشید که تقویمی ایجاد کنید که شما و تیم تولدهای آینده را ردیابی و به شما هشدار دهد. شما می توانید یک مهمانی را در دفتر سازماندهی کنید که در آن همکارتان بتواند به خوبی به کارمند شما تبریک بگوید و از کیک و سایر تنقلات لذت ببرد.

3. اجازه دهید حیوانات خانگی در دفتر کار کنند

حیوانات خانگی در محل کار شما می توانند به شما این امکان را بدهند که استرس شغلی را از بین ببرید و با حیواناتی که دوست دارید شریک شوید. ممکن است از معرفی حیوانات همراه خود به همکاران خود و استراحت در محل کار برای پیاده روی حیوانات خانگی خود لذت ببرید.

4. دیوار تصویری را شروع کنید

دیواره ای تصویری می توانند به عنوان یکی دیگر از منابع جذابیت زیبایی شناسی در دفتر کار شما عمل کنند. شما می توانید دیواری را در محل کار خود انتخاب کنید که کارمندان در آن رفت و آمد می کنند، مانند اتاق استراحت. کارمندان می توانند تصاویر عروسی یا عکس هایی را از مکان هایی که سفر کرده اند، ضمیمه کنند. همچنین می توانید بخشی را برای تصاویر کودک رزرو کنید، جایی که تیم شما می تواند هویت کارمند را در عکس حدس بزند.

5. روزهای موضوعی موسسه

روزهای موضوعی به کارمندان این امکان را می دهد که لباس کار خود را تغییر دهند و مطابق با موضوع رفتار کنند. آنها ممکن است لباس بپوشند و وسایل خود را حمل کنند، یا ممکن است شخصیت ها را جعل کنند. نمونه هایی از روزهای موضوعی عبارتند از:

روز ابرقهرمان

مثل روز رئیس خود بپوشید

روز سلبریتی

روز پیژامه

6. شوخی های بی ضرر انجام دهید

شوخی های بی مورد در محیط اداری می تواند شما را قادر سازد تا با همکاران خود خوش بگذرانید. به عنوان مثال، می توانید کلیدهای کامپیوتر همکاران خود را عوض کنید یا ماره ای لاستیکی و موش ها را در اطراف دفتر کار بکارید تا باعث وحشت شوند.

7. به صورت گروهی داوطلب شوید

داوطلب شدن با همکارانتان می تواند در حین ارائه خدمات به جامعه، همکاری و سرگرمی را تشویق کند. برای مثال، می‌توانید یک روز هفته را برای خود و تیمتان رزرو کنید تا زباله‌ها را در یک پارک محلی جمع‌آوری کنید، یا میزبان یک غذای کنسرو شده باشید. خدمات اجتماعی همچنین می‌تواند یکنواختی کار را بشکند و به کارکنان شما اجازه دهد تا علاوه بر مسئولیت‌های خود، روی کارهای دیگری نیز تمرکز کنند.

8. مدیتیشن گروهی انجام دهید

مدیتیشن گروهی می تواند فرصت هایی برای شما و همکارانتان برای رهایی از تنش ناشی از کار فراهم کند که می تواند سلامت روانی و فیزیولوژیکی را تقویت کند. شما می توانید تکنیک های تنفس را برای کاهش استرس از بدن خود یاد بگیرید و تمرینات یوگا را برای بهبود انعطاف پذیری و افزایش آرامش انجام دهید.

9. سنت های خنده دار را ایجاد کنید

سنت های خنده دار می توانند سرگرمی و سرگرمی را در محیط حرفه ای ترویج دهند. به عنوان مثال، ممکن است قانونی را اجرا کنید که کارکنان را ملزم می کند هر بار که قهوه خود را دوباره پر می کنند برقصند. ممکن است از همکارانتان بخواهید که روی صندلی های اداری در راه رفتن به جلسات بخش با یکدیگر رقابت کنند.

10. یک گلدان داشته باشید

پتک رویدادی است که در آن چندین کارمند برای به اشتراک گذاشتن غذا با دیگران به محل کار می آیند. شما می توانید پتک را برای موقعیت های خاص سازماندهی کنید، مثلا زمانی که سازمان شما برای یک ربع از اهداف فروش خود فراتر می رود. پتک به شما اجازه می دهد تکنیک های آشپزی اعضای تیم خود را یاد بگیرید. برای مثال ممکن است متوجه شوید که همکارتان کوکی های خانگی فوق العاده ای می پزد.

11. سفر به عقب نشینی

وقتی با همکاران خود سفر می کنید، ممکن است با آنها نزدیک تر شوید و از فعالیت های خارج از دفتر لذت ببرید. به عنوان یک مدیر، ممکن است خلوت سالانه را در مناطق دورافتاده سازماندهی کنید که به عنوان مثال می توانید بدون دخالت فناوری با تیم خود ملاقات کنید. همچنین ممکن است به مقاصدی سفر کنید که با علایق کارمندانتان مطابقت دارد. به عنوان مثال، در هفته های منتهی به عقب نشینی، تیم شما ممکن است به بازدید از مکانی دارای سواحل یا اسکی رأی دهد.

12. تجلیل از کارمندان جدید

جشن گرفتن حضور کارمندان جدید می تواند باعث جذب آن ها در سازمان یا شرکت شما شود و آن ها را در محیط های غیررسمی به اعضای تیم معرفی کند. محیطی به وجود آورید که در آن کارمندانتان حقایق جالبی را در مورد خودشان بیان کنند. همچنین دوره همی هایی با غذا و موسیقی در نظر بگیرید که کارمندان در طول ساعات کاری در آن ها شرکت کنند.

شادی در کار اولویتی است که در بسیاری از محیط های کاری نادیده گرفته می شود. اگر مدیر هستید در جستجوی راه هایی باشید که کارکنانتان به جای تحمل محیط کاری شان، از کار کردن لذت ببرند. شادترین محیط های کاری آنهایی هستند که کارکنان در آنها احساس قدردانی و بهره وری می کنند و بر اهداف کاری متمرکز هستند. در محیطی که کارمندان حس کنند به آنها اهمیت داده می شود، با خوشحالی در آن رشد می کنند.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا