متفرقه

نکات نگهداری گوشی های هوشمند

اگر شما فردی هستید که با جدیدترین و بهترین تکنولوژی همراهید، می دانید که گوشی های هوشمند امروزی ارزان نیستند. بنابراین قطعاً می‌خواهید تا زمانی که می‌توانید کار خود را با گوشی حفظ کنید. روش دانلود فایل تورنت بسیار ساده می باشد.

1. زمان پاک کردن برنامه های استفاده نشده است

اگر گوشی شما کند عمل می کند، یکی از اولین کارهایی که باید انجام دهید حذف برنامه های استفاده نشده است. تعجب خواهید کرد که چه تعداد برنامه در طول سال ها دانلود کرده اید که هرگز استفاده نکرده اید یا برای همیشه از آنها استفاده نکرده اید. روش حذف صدای خواننده از آهنگ بسیار راحت است.

این برای آیفون و اندروید صدق می کند. بسته به نوع و مدل گوشی شما، دو راه مطمئن برای حذف برنامه ها وجود دارد. برای اندرویدی‌ها، ما روی گوشی‌های سامسونگ تمرکز می‌کنیم، زیرا ۷۰٪ از کل اندرویدهای ساخته شده را تشکیل می‌دهند.

برای حذف برنامه ها از اندروید:

در صفحه نمایش، نماد برنامه ای را که می خواهید حذف کنید، به آرامی لمس کنید، اما آن را فشار ندهید

یک منوی کوچک نمایش داده می شود

روی Uninstall کلیک کنید

بهترین چیز در مورد این روش این است که ویجت ها هنگام حذف برنامه ناپدید می شوند.

اگر لمس ملایمی ندارید، می‌توانید به تنظیمات بروید، به پایین بروید و روی Apps کلیک کنید. لیستی از تمام برنامه های موجود در گوشی شما ظاهر می شود. برنامه ای را که می خواهید حذف کنید انتخاب کنید و روی Uninstall کلیک کنید. مطمئن شوید که برای حذف ویجت به پنجره نمایشگر خود برگردید.

بسته به مدل اندروید شما، مراحل بالا ممکن است دقیقاً یکسان نباشند. با این حال، وقتی به دنبال حذف برنامه‌ها هستید، تنظیمات مکانی برای شروع است.

برای حذف از آیفون

در آیفون‌های دارای لمس سه‌بعدی، می‌توانید با لمس ملایم، اما نه فشار دادن روی نماد برنامه، برنامه را حذف نصب کنید. بعد از یک ثانیه دکمه Delete را می بینید.

اگر آیفون شما دارای لمس سه بعدی نیست، مانند آیفون XR، می توانید آیکون را به آرامی فشار دهید و برای یک یا دو ثانیه نگه دارید تا حالت «Jiggly» ظاهر شود. فقط دکمه X را فشار دهید تا برنامه حذف شود.

اگر لمس ملایم ندارید، برنامه تنظیمات را اجرا کنید، روی General ضربه بزنید، روی [iPhone] Storage ضربه بزنید، به پایین بروید و برنامه‌ای را که می‌خواهید حذف کنید انتخاب کنید. روی Delete App ضربه بزنید و دوباره روی Delete ضربه بزنید تا تأیید کنید که می خواهید برنامه را حذف کنید.

در نبرد مداوم مصرف کنندگان بر سر اینکه کدام گوشی بهتر است، آیفون برتری قابل توجهی نسبت به اندروید در بخش bloatware دارد. در اندروید، چندین مورد از پیش نصب شده توسط شرکت مخابراتی شما، گوگل و سامسونگ ارائه شده است. مگر اینکه بخواهید خطر روت کردن گوشی خود را به خطر بیندازید، در آنها گیر کرده اید.

در مقابل، آیفون ها بدون نرم افزار حامل از پیش بارگذاری شده عرضه می شوند. این نرم افزار حاوی برخی از نرم افزارهای bloatware اپل است، اما نه به چیزی که در اندروید می یابید.

2. برنامه های تخلیه باتری را نظارت کنید

اگر به دنبال پاکسازی برنامه‌های خود بوده‌اید، ممکن است برخی از باتری‌خورها را دستگیر کرده باشید. هنگامی که یک برنامه جدید را دانلود می کنید، مراقب طول عمر باتری خود باشید.

اگر معمولاً روز کاری را با 50 درصد انرژی به پایان می‌رسانید اما اکنون به 15 درصد رسیده‌اید، به احتمال زیاد برنامه جدید باتری شما را خالی می‌کند. اینها لزوماً برنامه‌های مخرب نیستند (در ادامه در مورد آنها بیشتر توضیح خواهیم داد)، اما آنها قدرتمند هستند.

فیسبوک، فیس‌بوک مسنجر، اسنپ چت، Tinder و اکثر برنامه‌های خبری از جمله بزرگترین برنامه‌های قدرت‌خوار هستند. دیگر برنامه های آب و هوا مانند Weather Channel یا Accuweather هستند. اگر تلفن شما دارای یک برنامه آب و هوای نصب شده است، به جای آن از آن استفاده کنید. اگر اینطور نیست، فقط دما را جستجو کنید.

در نهایت، اگرچه ممکن است غیرقابل تصور به نظر برسد، اجازه دادن به برنامه‌ها در پس‌زمینه اجرا برای اندرویدها چیز بدی نیست. در واقع، اندروید هشدار می‌دهد که اگر دائماً برنامه‌ها را باز و بسته می‌کنید، می‌توانید به عملکرد و عمر باتری گوشی خود آسیب وارد کنید.

اگر حافظه رم اندرویدی شروع به کوتاه شدن کند، سیستم عامل برنامه‌ای را که مدتی از آن استفاده نشده است را خاموش می‌کند و منابع را به یک برنامه فعال منتقل می‌کند. اگر برنامه‌هایی که برای اجرا در پس‌زمینه طراحی شده‌اند بسته شوند، به سادگی دوباره باز می‌شوند و این چرخه مداوم باعث کندی گوشی شما و تخلیه باتری می‌شود.

از طرف دیگر، برنامه‌های آیفون واقعاً در پس‌زمینه اجرا نمی‌شوند. اگر چندوظیفه ای انجام می دهید، برنامه ای که استفاده از آن را متوقف کرده اید خود را به حالت تعلیق در می آورد و داده های خود را در RAM نگه می دارد اما از منابع CPU استفاده نمی کند.

درست مانند اندرویدها، بستن برنامه ها و باز کردن مجدد آنها در دراز مدت باتری شما را خالی می کند. در حالی که یک برنامه در حالت تعلیق است، می‌تواند از بازخوانی پس‌زمینه برنامه برای بررسی به‌روزرسانی‌ها و محتوای جدید استفاده کند. اگر می‌خواهید از Background App Refresh استفاده کنید، به تنظیمات، سپس General، سپس Background App Refresh بروید و آن را روشن کنید.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا