سبک زندگی

معرفی فیلم های جذاب

1. نمایش ترومن (1998)

در این فیلم ترومن مردی است که زندگی اش تقلبی است… جایی که او زندگی می کند در واقع یک استودیو بزرگ است که همه جا دوربین های مخفی دارد و همه دوستان و اطرافیانش بازیگرانی هستند که نقش خود را در محبوب ترین سریال تلویزیونی جهان: نمایش ترومن. ترومن فکر می کند که او یک مرد معمولی با زندگی معمولی است و هیچ ایده ای در مورد نحوه استثمار او ندارد. تا اینکه یک روز … همه چیز را می فهمد. آیا او واکنش نشان خواهد داد؟

2. ماتریکس (1999)

توماس آ اندرسون مردی است که دو زندگی دارد. او در روز یک برنامه نویس کامپیوتر معمولی است و در شب یک هکر معروف به نئو. نئو همیشه واقعیت خود را زیر سوال برده است، اما حقیقت بسیار فراتر از تصور او است. زمانی که مورفئوس، یک هکر کامپیوتری افسانه ای که توسط دولت به عنوان تروریست شناخته می شود، با او تماس می گیرد، نئو خود را هدف پلیس می بیند. مورفئوس نئو را به دنیای واقعی بیدار می‌کند، زمین بایر ویران شده‌ای که در آن بیشتر انسان‌ها توسط ماشین‌هایی اسیر شده‌اند که از گرمای بدن انسان و انرژی الکتروشیمیایی زندگی می‌کنند و ذهن‌شان را در یک واقعیت مصنوعی به نام ماتریکس زندانی می‌کنند. به عنوان یک شورشی علیه ماشین‌ها، نئو باید به ماتریکس بازگردد و با عوامل مقابله کند: برنامه‌های کامپیوتری فوق‌العاده قدرتمندی که به خفه کردن نئو و کل شورش انسانی اختصاص داده شده‌اند.

3. شرلوک هلمز (2009)

شرلوک هلمز اسطوره‌ای و دستیارش دکتر واتسون پس از دستگیری لرد بلک‌وود قاتل زنجیره‌ای و “جادوگر” پنهانی می‌توانند پرونده موفق دیگری را ببندند. اما وقتی بلک‌وود به‌طور مرموزی از قبر باز می‌گردد و ولگردی و ولگردی به قتل خود را از سر می‌گیرد، هولمز باید یک بار دیگر شکار را آغاز کند. در مبارزه با نامزد جدید شریک زندگی خود و رئیس کم هوش اسکاتلندیارد، کارآگاه بیهوده باید سرنخ هایی را کشف کند که او را به شبکه پیچیده ای از قتل، فریب و جادوی سیاه و در آغوش کشنده ایرنه آدلر وسوسه گر هدایت می کند.

4. Edge of Tomorrow (2014)

یک نژاد بیگانه در یک حمله بی امان به زمین برخورد کرده است که توسط هیچ واحد نظامی در جهان شکست ناپذیر است. سرگرد ویلیام کیج (کروز) افسری است که هرگز یک روز نبرد را ندیده است که بدون تشریفات در یک ماموریت انتحاری قرار بگیرد. کیج که در عرض چند دقیقه کشته می‌شود، اکنون خود را به‌طور غیرقابل توضیحی در یک حلقه زمانی می‌بیند که او را مجبور می‌کند همان نبرد وحشیانه را بارها و بارها انجام دهد، دوباره بجنگد و بمیرد… و دوباره. اما با هر نبرد، کیج می‌تواند در کنار جنگجوی نیروهای ویژه، ریتا وراتاسکی (بلانت) با مهارت‌های فزاینده‌ای با دشمنان درگیر شود. و در حالی که کیج و وراتاسکی به مبارزه با بیگانگان می پردازند، هر برخورد مکرر آنها را یک قدم به شکست دشمن نزدیک تر می کند!

5. دژاوو (2006)

یک کشتی پر از خدمه ناو یو اس اس نیمیتز و خانواده هایشان در نیواورلئان در ماردی گراس منفجر شد. BATF داگ کارلین برای کمک به تحقیقات گسترده وارد می شود و به یک واحد نظارت تجربی FBI متصل می شود، واحدی که از فناوری تاشو فضایی برای نگاه مستقیم به گذشته کمی بیش از چهار روز گذشته استفاده می کند. در حین ردیابی بمب‌گذار، کارلین ایده‌ای در ذهنش ایجاد می‌کند: آیا آنها می‌توانند از این وسیله برای سفر به گذشته استفاده کنند و نه تنها از بمب‌گذاری جلوگیری کنند، بلکه از قتل یک زن محلی که کامیونش در بمب‌گذاری استفاده شده بود نیز جلوگیری کنند؟

6. Dial M for Murder (1954)

در لندن، مارگوت مری وندیس ثروتمند، در حالی که همسر و تنیسور حرفه ای او در تور تنیس بود، رابطه عاشقانه کوتاهی با مارک هالیدی نویسنده آمریکایی داشت. تونی بازی را رها می کند تا به همسرش تقدیم کند و یک شغل معمولی پیدا می کند. او تصمیم می گیرد به او فرصتی دوباره برای ازدواجشان بدهد. زمانی که مارک از آمریکا برای دیدن این زوج می‌آید، مارگوت به او می‌گوید که تمام نامه‌های او را به جز یکی از نامه‌های دزدیده شده از بین برده است. پس از آن، او باج گیری شد، اما او هرگز نامه دزدیده شده را پس نگرفت. تونی به خانه می رسد، ادعا می کند که باید کار کند و از مارگوت می خواهد که با مارک به تئاتر برود. در همین حال، تونی با کاپیتان لزگیت (معروف به چارلز الکساندر سوان که در کالج با او تحصیل کرده بود) تماس می گیرد و از او باج می گیرد تا همسرش را به قتل برساند تا بتواند ثروت او را به ارث ببرد. اما هیچ جنایت کاملی وجود ندارد و همه چیز طبق برنامه پیش نمی رود.

7. جنگ ستارگان (1977)

پسر جوانی از Tatooine با یک جدی قدیمی به نام Obi-Wan Kenobi به عنوان مربی خود وارد ماجراجویی می شود تا شاهزاده لیا را از دست Darth Vader بیرحم نجات دهد و ستاره مرگ ساخته شده توسط Empire را که قدرت نابود کردن کل کهکشان را دارد نابود کند.

8. ذهن زیبا (2001)

از اوج بدنامی تا اعماق تباهی، جان فوربس نش جونیور همه چیز را تجربه کرد. او که یک نابغه ریاضی بود، در اوایل کار خود به کشف شگفت انگیزی دست یافت و در آستانه شهرت بین المللی قرار گرفت. اما نش خوش تیپ و متکبر به زودی خود را در سفری دردناک و دلخراش برای کشف خود یافت. پس از سالها مبارزه، سرانجام بر مصیبت خود پیروز شد و سرانجام – در اواخر عمر – جایزه نوبل را دریافت کرد.

9. بازگشت نقدی (2006)

هنگامی که دانش‌آموز هنر بن ویلیس توسط دوست دخترش سوزی اخراج می‌شود، پس از اینکه متوجه شد او چقدر سریع به راه خود ادامه داده، دچار بی‌خوابی مزمن می‌شود. برای گذراندن ساعات طولانی شب، او در شیفت آخر شب در سوپرمارکت محلی شروع به کار می کند. در آنجا او با گروهی از شخصیت‌های رنگارنگ آشنا می‌شود که همگی «هنر» خود را در مواجهه با کسالت یک شیفت هشت ساعته دارند. هنر بن این است که خود را در حال توقف زمان تصور می کند. به این ترتیب، او می تواند از زیبایی هنری دنیای یخ زده و افراد درون آن قدردانی کند – به خصوص شارون، دختر صندوقدار زیبا و آرام، که شاید پاسخی برای حل مشکل بی خوابی بن دارد.

 

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا