متفرقه

5 نوع گردشگری که باید بدانید

ما می توانیم انواع مختلف گردشگری را براساس انگیزه ها، اهداف و نیازهای مسافران تعریف کنیم. اینها را می توان به 5 نوع اصلی گردشگری تقسیم کرد:

گردشگری تجاری

گردشگری تجاری یا سفر تجاری زیرمجموعه ای از گردشگری است که در آن مسافران به دلایل حرفه ای به مکان دیگری (داخلی یا بین المللی) می روند، مانند موارد زیر:

  • با شرکای تجاری یا بالقوه ملاقات کنید
  • در یک رویداد، کنفرانس یا نمایشگاه تجاری شرکت کنید
  • به دفتر دیگری از همان شرکت مراجعه کنید

رزرو آنلاین، سفره ای تجاری را متحول کرده است و در حالی که راه های زیادی برای مدیریت سفره ای تجاری وجود دارد، یکی از کارآمدترین گزینه ها برای مدیران سفر و کارکنان اداری، استفاده از پلتفرم سفره ای تجاری مانند سفرمارکت است. از یک پلتفرم واحد می توانید برنامه ریزی، رزرو و مدیریت برنامه های سفر و همچنین هزینه سفر را انجام دهید. علاوه بر این، می توانید انتشار کربن خود را با GreenPerk جبران کنید و برنامه های سفر خود را تغییر دهید (حتی اگر تا ۲ ساعت قبل از سفر لغو کنید). منبع

گاهی اوقات، مسافران تجاری سفرهای خود را برای اوقات فراغت تمدید می کنند یا این دو را تحت عنوان آنچه اکنون به عنوان “Bleisure” شناخته می شود (از تجارت و اوقات فراغت) ترکیب می کنند.

اگر دوست دارید در مورد سفره ای کاری بیشتر بدانید و مدیریت سفر در شرکت خود را برای رفع نیازهای همه، کاهش استرس و بهینه سازی هزینه ها ساده کنید، راهنمای جامع سفر برای مدیریت سفر را دانلود کنید.

گردشگری در اوقات فراغت

گردشگری اوقات فراغت مقوله وسیعی است که می تواند موارد مختلفی را شامل شود: گردشگری ماجراجویی، اکوتوریسم، گردشگری فرهنگی، گردشگری شهری و غیره.

گردشگری اوقات فراغت به سادگی به عنوان گردشگری در اوقات فراغت تعریف می شود که در آن استراحت می کنید و محیطی متفاوت از محیط خود را تجربه می کنید.

جاذبه های گردشگری محلی اغلب کانون اصلی گردشگری تفریحی هستند، اگر چه ممکن است شما تصمیم بگیرید که در مجموعه تفریحی خود یخ بزنید و به عنوان مثال یک سری آب گرم رزرو کنید.

غذا همچنین یک انگیزه اصلی برای بسیاری از مسافران تفریحی است: بسیاری از گردشگران برای چشیدن غذاهای اصیل محلی از مقاصد جدید بازدید می کنند. گردشگری غذایی را می توان زیرمجموعه ای از گردشگری تفریحی دانست.

گردشگری خرید

چه کسی دوست ندارد با یک چمدان پر از اقلام عجیب و غریب، لباس های جدید یا وسایل جدید برگردد؟

گردشگری خرید یک نوع سفر محبوب در میان کسانی است که می خواهند برندها و اشیایی را که به صورت محلی در دسترس نیستند، اعم از لباس، غذا، جواهرات، سوغاتی، لوازم الکترونیکی، یا چیزی کاملا متفاوت را در اختیار داشته باشند. اینجا را بخوانید.

گردشگری مد زیرمجموعه ای از گردشگری خرید است و از جمله برترین مقاصد گردشگری برای آن می توان به شهرهایی مانند میلان، نیویورک، پاریس، لندن و غیره اشاره کرد.

گردشگری فرهنگی

اگر به فرهنگ های دیگر علاقه مند هستید، گردشگری فرهنگی احتمالا ایده شما از یک سفر رویایی است که در آن می توانید میراث فرهنگی کشورهای دیگر مانند بناهای معماری، ادبیات، مذهب، جشنواره ها، تئاتر، موسیقی، آشپزی و غیره را تجربه کنید.

اروپا به دلیل داشتن ملیله های غنی تاریخ، مقصدی محبوب برای گردشگری فرهنگی است و بسیاری از کشورهای اروپایی سالانه شاهد تعداد زیادی گردشگر هستند.

برای کسانی که می‌خواهند برای تجربه فرهنگ‌های مختلف سفر کنند، فهرست میراث جهانی یونسکو ممکن است فهرستی ارزش کاوش را داشته باشد، زیرا مهم‌ترین مکان‌های فرهنگی و طبیعی کل جهان را دوباره جمع‌بندی می‌کند.

گردشگری ورزشی

گردشگری ورزشی یا ماجراجویی نوع دیگری از گردشگری تفریحی است که به فعالیت های ورزشی مانند قایق سواری، اسکی، اسنوبرد، موج سواری، غواصی، دوچرخه سواری و غیره مربوط می شود. تورهای بسته ممکن است به جای اینکه همه چیز را خودتان سازمان دهی کنید، درگیر شدن در گردشگری ورزشی در مکان های دور افتاده را آسان تر کند.

مکان انتخابی به ورزشی که می خواهید انجام دهید بستگی دارد. به عنوان مثال، اگر به غواصی علاقه دارید، باید به دنبال مکان هایی باشید که صخره های مرجانی به خوبی حفظ شده و انتخاب خوبی از مدارس غواصی داشته باشند، در حالی که اگر اهل اسکی یا دوچرخه سواری در کوهستان هستید، بدیهی است که بهترین انتخاب شما یک موقعیت کوهستانی با آسانسورهای اسکی یا جاده‌های مناسب برای دوچرخه.

تیم هایی که برای رویدادهای ورزشی سفر می کنند، معمولا از خدمات یک شرکت مدیریت سفر مانند TravelPerk استفاده می کنند. نیازی نیست ساعت ها در اینترنت به دنبال اقامتگاهی بگردید که مناسب کل تیم ورزشی شما باشد: اجازه دهید TravelPerk این کار را برای شما انجام دهد. با بیش ترین موجودی سفر در بازار، می توانیم بلیت هواپیما، قطار، کرایه ماشین و محل اقامت را تنظیم کنیم تا تیم شما بتواند روی پیروزی تمرکز کند.

از سوی دیگر، گردشگری ورزشی ممکن است به سفر برای دیدن یک رویداد ورزشی بزرگ، مانند المپیک یا جام جهانی فوتبال نیز مرتبط باشد.

نکات کاربردی برای گردشگران

  • توانایی گفتن متشکرم حداقل به ۱۵ زبان دنیا.
  • اطلاع از مسیرهای حمل و نقلی و ارتباطی کشور مورد نظر.
  • دانستن دیالوگ های ساده کشور مقصد به منظور برقراری ارتباط بیشتر.
  • چانه زدن به هنگام خرید را بلد باشید
  • داشتن اطلاعات کافی و جامع از اینکه در چه کشورهایی نمی توان از آب شیر استفاده کرد.
  • بیش از اندازه چمدان سفر را پر نکنید.
  • دانستن قوانین و قواعد بررسی در فرودگاه ها.
  • تحقیق و بررسی درمورد WIFI مقصد.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا