سلامتی

مشکلات گوش

درمان عفونت گوش: آنتی بیوتیک

گاهی اوقات عفونت گوش بدون درمان خاصی برطرف می شود. برخی از عفونت های گوش توسط ویروس ها ایجاد می شوند و آنتی بیوتیک ها فقط در برابر عفونت های باکتریایی موثر هستند نه عفونت های ویروسی. ممکن است پزشک شما نخواهد برای شروع آنتی بیوتیک تجویز کند. پزشک شما تصمیم خواهد گرفت که آیا آنتی بیوتیک و چه زمانی باید استفاده شود.

عوارض عفونت گوش

عفونت های مکرر گوش می تواند منجر به زخم شدن پرده گوش شود. با گذشت زمان، این می تواند باعث مشکلات شنوایی و گفتاری شود. در صورت ابتلای مکرر به عفونت گوش، پزشک ممکن است آزمایش شنوایی فرزندتان را توصیه کند. پارگی پرده گوش نیز می تواند نتیجه عفونت های مداوم گوش باشد. اگر مایع در گوش میانی به تجمع خود ادامه دهد، ممکن است پرده گوش بترکد. اوتیت میانی چرکی مزمن، التهاب مزمن گوش میانی و حفره ماستوئید نیز در صورت وجود التهاب مداوم در گوش میانی می تواند ایجاد شود. این وضعیت می تواند باعث کاهش شنوایی شود، اما معمولاً با آنتی بیوتیک ها نیز قابل درمان است.

درمان عفونت گوش: لوله های گوش

لوله های تمپانوستومی لوله های کوچکی هستند که گاهی اوقات در پرده گوش کودکانی که به طور مکرر عفونت گوش دارند قرار داده می شود. این تصویر یک لوله گوش را نشان می دهد که در پرده گوش قرار گرفته است. لوله ها اجازه تهویه و تخلیه مایع را می دهند تا مایع در گوش میانی جمع نشود. این می تواند احتمال عفونت را کاهش دهد و درد ناشی از فشار را کاهش دهد. پس از جراحی، کودکان معمولاً در عرض 1 تا 2 ساعت بهبود می یابند. لوله های گوش معمولاً بعد از 6 تا 12 ماه خود به خود می ریزند یا پزشک می تواند آنها را با جراحی خارج کند.

تورم لوزه ها و عفونت گوش

لوزه های متورم معمولاً دلیل مستقیم عفونت گوش نیستند. بزرگ شدن بافت آدنوئید در پشت بینی گاهی اوقات می تواند به شیپورهای استاش فشار وارد کند و از تخلیه مایع به خارج از گوش جلوگیری کند. با این حال، آنها به احتمال زیاد منبع باکتری هایی هستند که باعث عفونت گوش می شوند. گاهی اوقات، پزشکان برای کودکانی که آدنوئیدهای بسیار بزرگ و عفونت های مکرر گوش دارند، حذف را توصیه می کنند.

آیا عفونت گوش مسری است؟

عفونت گوش مسری نیست. با این حال، بسیاری از کودکان پس از سرماخوردگی یا عفونت های ویروسی دیگر دچار عفونت گوش می شوند. از آنجایی که عفونت های ویروسی مسری هستند، مهم است که تمام تلاش خود را برای جلوگیری از بیماری انجام دهید. با پیشگیری از سرماخوردگی، اقداماتی را برای جلوگیری از عفونت گوش نیز انجام می دهید. شستن کامل دست ها بهترین راه برای پیشگیری از سرماخوردگی است. سایر اقدامات پیشگیرانه در برابر عفونت شامل اجتناب از دود سیگار، دریافت واکسن آنفولانزای فصلی سالانه و شیر دادن به نوزادان حداقل به مدت 6 ماه برای تقویت سیستم ایمنی آنها است.

آیا آلرژی باعث عفونت گوش می شود؟

آلرژی ها می توانند باعث التهاب شوند و با تداخل در توانایی شیپور استاش برای عبور هوا به گوش میانی، به عفونت گوش کمک کنند. با این حال، در کودکان زیر دو سال، آلرژی معمولاً علت اصلی عفونت گوش نیست. تست آلرژی می تواند محرک های آلرژن را برای کودک شما شناسایی کند. داروها یا واکسن های آلرژی معمولاً می توانند تسکین دهند و همچنین احتمال عفونت گوش را کاهش دهند.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا