سلامتی

5 نکته تغذیه ای برای لبخند سالم کودکان

حفظ یک رژیم غذایی متعادل و سالم برای رشد و تکامل کودک شما ضروری است. تغذیه خوب به آنها کمک می کند تا از نظر تحصیلی خوب باشند و احساس خوبی نسبت به خود داشته باشند. اما، بچه ها بچه خواهند شد و خوردن سالم ممکن است آخرین چیزی باشد که به ذهنشان می رسد.

ما چند نکته تغذیه را گردآوری کرده‌ایم تا به شما کمک کند در مسیر درست نگه دارید.

1.میوه ها و سبزیجات را سرو کنید

میوه ها و سبزیجات خام به طور طبیعی دندان ها را تمیز و تمیز می کنند. و مواد مغذی و آنتی اکسیدان ها برای کل بدن آنها مفید است.

2.هر روز لبنیات ارائه دهید

محصولات لبنی مانند شیر، پنیر و ماست حاوی کلسیم هستند. کلسیم ماده معدنی مورد نیاز بدن برای سلامت استخوان ها و دندان ها و عملکرد مناسب قلب، ماهیچه ها و اعصاب است. اگر کودک شما لبنیات دوست ندارد یا به لبنیات حساسیت دارد، سبزیجات با برگ تیره و غذاهای غنی شده با کلسیم مانند آب پرتقال جایگزین خوبی هستند.

3.میان وعده های سالم را انتخاب کنید

تنقلات چسبناک و لثه ای می توانند خطر پوسیدگی دندان را در کودک شما افزایش دهند. به علاوه میان‌وعده‌های کم‌مغذی، فرزندتان را سیر می‌کنند، بنابراین به وقت شام، او واقعاً نمی‌خواهد شام سالم و مغذی‌ای را که شما با عشق آماده کرده‌اید بخورد.

4.آب و نوشابه را محدود کنید

نوشیدن مقادیر زیاد نوشابه و آبمیوه با چاقی دوران کودکی مرتبط است. سودا مملو از قندها و اسیدها است و این مواد به دندان آسیب می رسانند و می توانند باعث پوسیدگی دندان شوند. انتخاب بهتر آب است.

5.آدامس بدون قند را انتخاب کنید

بعد از آن همه میوه و سبزی، دیر یا زود فرزندتان به یک خوراکی میل خواهد کرد. جویدن آدامس باعث تحریک بزاق می شود که به نوبه خود به تمیز نگه داشتن دندان ها و عاری از باکتری کمک می کند. آدامس بدون قند حاوی زایلیتول است. ترکیب بزاق اضافی و زایلیتول باعث کاهش پلاک، مبارزه با حفره ها و جلوگیری از رشد باکتری های دهان می شود.

چگونه به بچه ها یاد می دهید که با افزایش سن از تغذیه سالم پیروی کنند؟

درگیر کردن بچه ها در آشپزخانه، از طریق کلاس های آشپزی یا در خانه، ممکن است آنها را به انتخاب غذاهای سالم بیشتر کند. آشپزی یک فعالیت خانوادگی فوق‌العاده است و راه‌های زیادی برای جلب مشارکت بچه‌ها وجود دارد، مهم نیست چند سال دارند! در آشپزخانه، کودکان می توانند مهارت های ریاضی را بیاموزند، هماهنگی حرکتی ظریف را تمرین کنند، در مورد تغذیه انتخاب کنند و تکنیک های اولیه آشپزی را بیاموزند.

مشارکت دادن بچه ها در انتخاب غذاهای سالم برای ناهار و میان وعده های بعد از مدرسه به ایجاد عادات سالم کمک می کند.

در مورد هوس های غذایی چطور؟

اگر اهل غذا خوردن هستید و مطمئن نیستید که چگونه شروع کنید. چند مورد از این میان وعده های سالم را امتحان کنید:

  • خوراکی‌های سالم: مقداری میوه و سبزی را داخل غذای پخته شده مورد علاقه فرزندتان بریزید. نان موز، کلوچه کدو سبز و تکه های هویج چند راه برای پنهان کردن غذاهایی هستند که ممکن است کودک شما تمایلی به خوردن آنها نداشته باشد.
  • سبزیجات/میوه و آبغوره: بچه ها هر چیزی را که دستی است دوست دارند، بنابراین غوطه وری همیشه ایده خوبی است. هویج، چوب کرفس، خیار و گوجه فرنگی گیلاسی با سس کم چرب دامداری یا هوموس. سیب، موز، گلابی و توت فرنگی واقعاً با ماست کم چرب ترکیب می شوند.
  • پنیر: پروتئین موجود در پنیر سطح انرژی را تا زمان شام بالا نگه می دارد. از کاتر کوکی استفاده کنید تا آن را به شکل های سرگرم کننده برش دهید و با میوه مورد علاقه فرزندتان کباب درست کنید.
  • کره بادام زمینی: کره بادام زمینی سرشار از فیبر و پروتئین است. سعی کنید آن را روی کراکرهای گندم کامل یا ساقه‌های کرفس بمالید و روی آن را با مقداری کشمش شیرین و جویدنی بمالید. اگر کودک شما به آجیل حساسیت دارد، حتما از کره بادام زمینی اجتناب کنید.
  • اسموتی ها: اسموتی های سرشار از مواد مغذی راهی عالی برای وارد کردن دو یا سه وعده میوه و فیبر به رژیم غذایی کودک شما هستند. از ماست وانیلی بدون چربی، آب پرتقال 100 درصد و یک موز به عنوان پایه اسموتی استفاده کنید، سپس ترکیبی از میوه های تازه یا منجمد خرد شده را آزمایش کنید.

با گسترش منوی غذایی خود و ارائه انواع غذاهای خوشمزه و سالم، تغذیه بهتری را برای کودک خود تضمین می کنید و پایه ای قوی برای عادات غذایی سالم مادام العمر ایجاد می کنید.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا