سلامتی

بعد از 50 سالگی چه غربالگری های بهداشتی را باید انجام دهم؟

تعدادی از غربالگری های بهداشتی وجود دارد که بعد از 50 سالگی اهمیت فزاینده ای پیدا می کنند، به ویژه در مورد سلامت مردان. غربالگری های خاص مناسب برای هر فرد بسیار به سابقه سلامت شخصی و خانوادگی و عادات سبک زندگی بستگی دارد، اما برخی از مواردی هستند که باید به طور منظم برای هر فردی بررسی شوند.

مطمئناً این فهرست جامعی نیست که برای آن باید با یک پزشک مشورت کنید، اما به طور معقولی جامع است و باید نقطه شروع خوبی به شما بدهد.

سرطان پروستات

یکی از آزمایش هایی که بعد از 50 سالگی باید انجام دهید آزامایش تشخیص زودهنگام PSA (آنتی ژن اختصاصی پروستات) تا از ابتلا به سرطان پروستات جلوگیری شود. به شما توصیه می کنیم بدون توجه به سن و سبک زندگیتان خطر ابتلا به این سرطان را جدی بگیرید و به چکاب بروید. تحقیقات نشان می دهد که مردان آفریقایی تباربخاطر ژنتیک خطر بیشتری برای ابتلا به این بیماری دارند.

سرطان روده بزرگ

چندین نوع غربالگری برای کشف پولیپ های پیش سرطانی در روده بزرگ وجود دارد و انجمن سرطان آمریکا غربالگری منظم را برای مردان بین سنین پنجاه تا هفتاد و پنج سال توصیه می کند. این غربالگری‌ها به‌ویژه برای مردانی که سابقه خانوادگی سرطان روده بزرگ دارند، توصیه می‌شود، بنابراین به‌عنوان مناسب، غربالگری را در سنین پایین‌تر در نظر بگیرید. برای دستورالعمل های دقیق تر، با توجه به وضعیت خود، با یک پزشک صحبت کنید.

فشار خون

این شاید ساده ترین تست در لیست ما باشد. فشار خون آسان، بدون درد و کاملاً غیر تهاجمی باید حداقل هر دو سال یک بار برای افراد بالای بیست سال بررسی شود. فشار خون بالا خطر سکته مغزی و حمله قلبی و همچنین بیماری های دیگر را افزایش می دهد و از آنجایی که غربالگری ها بسیار سریع هستند، دلیلی وجود ندارد که شانس بهبود سلامت خود را از دست بدهید.

کلسترول

توصیه می کنیم که مردان بالای بیست سال تقریبا یک بار درسال آزمایش سطح کلسترول خون را انجام بدهند. افزایش سطح کلسترول خون باعث بیماری های قلبی و عروقی و بالا رفتن فشار خون می شود. بنابراین بهتر است مردان میان سال زیاد به این نکته توجه کنند وبیشتر کلسترول خون خود را چک کنند مخصوصا آن هایی که سابقه بیماری خانوادگی قلبی یا بخاطر سبک زندگی نادرست(نداشتن فعالیت یا رژیم غذایی ناسالم) دارند بیشتر توصیه می شود.

کلینیک سلامت پیشرفته سانفرانسیسکو

Advanced Health، یک رویکرد یکپارچه به پزشکی، ترکیب عادات سبک زندگی، رژیم غذایی، مشاوره روانشناختی، و سایر عوامل درمانی را برای ارتقا و حفظ سلامت و تندرستی، به ویژه در مراحل بعدی زندگی، اعمال می کند. برای مردان بالای پنجاه سال، یا هر فرد دیگری، این نوع درمان می تواند به شناسایی و حل مشکلات پزشکی زودتر کمک کند، به کاهش پیری و افزایش طول عمر و همچنین طول عمر کمک می کند. اکنون زمان مناسبی برای تماس و تعیین وقت مشاوره با پزشک برای شناسایی و درمان هر یک از مشکلات سلامتی یا تندرستی شماست. وقتی نوبت به سلامت مردان می رسد، همیشه زمان مناسبی برای شروع این گفتگوها است.

چگونه در میان سالی زندگی سالمی داشته باشیم

1- ورزش کنید

2-  رژیم غذایی سالم و بدون نمک و شکر داشته باشید. چربی را کاهش دهید و از مصرف گوشت قرمز پرهیز کنید.

3- به صورت منظم به پزشک خود مراجعه کنید و چکاب شوید.

4- استرس خود را کنترل کنید. از روش های کنترل استرس کمک کنید و استرس خود را کاهش دهید.

5- وقت بیشتری را با خانواده بگذارنید و بیشتر به تفریح بپردازید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا