تغذیه

زیبا جلوه دادن شکل غذا ها و زیبا کردن بشقاب غذا

هک غذایی: به غذاهای سالم خود جلوه‌ی جذابی بدهید. از بشقاب‌های زیبا استفاده کنید، گلابی‌ها را به شکل گل روی میز بچینید و سبزیجات رنگارنگ را به نمایش بگذارید، این باعث می‌شود که غذایتان جذاب‌تر به نظر برسد.

هک غذایی: این روش به خصوص با کودکان خوب کار می‌کند. در یک مطالعه انجام شده با افرادی که در کمپینگ شرکت کرده بودند، دکتر وانسینک آب V8 را به اسم “اسموتی جنگل‌های بارانی” نامگذاری کرد و با موفقیت زیادی مواجه شد. امشب می‌خواهید برای کودکانتان نخود، برنج و مرغ درست کنید؟ نه، شما در حال تهیه نخود فرنگی، مرغ تنگی و برنج حواس‌پرت وحشی هستید!

حاشیه بی‌فکر وانسینک: مفهوم “حاشیه بی‌فکر” را توضیح داده که حدوداً ۲۰۰ کالری اضافی می‌تواند تفاوت ۱۰ پوند در وزن شما در سال ایجاد کند (با خوردن ۱۰۰ کالری بیشتر در روز) یا کاهش ۱۰ پوند در سال (با خوردن ۱۰۰ کالری کمتر در روز). دلیل اینکه او آن را “بی‌فکر” می‌نامد این است که مغز و بدن ما حتی حس کمبود ۱۰۰ کالری را نمی‌دهند. در واقع، او می‌گوید این یک عدد جادویی است که ۲۰ درصد تاثیرگذار است. مغز و معده ما تفاوت ۲۰ درصد در اندازه یا مقدار را متوجه نمی‌شوند – ۳۰ درصد بسیار زیاد و ۱۰ درصد کمی کافی نیست تا تغییرات وزنی مشاهده شود.

در تجربه‌های آزمایشگاهی، وانسینک متوجه شد که وقتی که منشی‌ها نزدیک ظروف شفافی که پر از بوسه‌های هرشی است می‌نشینند، ۷۱ درصد بیشتر یا ۷۷ کالری بیشتر در روز می‌خورند نسبت به کسانی که در نزدیکی ظروف مات نشسته‌اند. این در طول یک سال ممکن است به اضافه وزن بیش از پنج پوند منجر شود. ما آنچه را که می‌بینیم را می‌خوریم، به این معنا که اگر بدون هوس در کنار آشپزخانه قدم بزنیم اما کیسه چیپس گرد شده را ببینیم، مغز ما را به خوردن شور و مزه‌ای که از آنها حاصل می‌شود تشویق می‌کند و هوس ایجاد می‌کند.

هک غذایی: تمام مواد غذایی ناسالم را در یخچال، در کشوها یا قفسه‌های پایینی قرار دهید.

هک غذایی: همه چیز ناسالم را بردارید و از پیشخوان حذف کنید. در واقع، آن را پنهان کنید… رسیدن به آن را واقعاً سخت کنید. بخوانید تا بفهمید چرا:

دشواری مثبت

یکی از ایده‌هایی که وانسینک کاملاً متقاعدکننده به اشتراک می‌گذارد این است که راحتی منجر به مصرف می‌شود و حواس‌پرتی‌ها واقعاً می‌توانند سرعت ما را کاهش دهند.

چند لحظه می‌تواند رفتار غذا خوردن شما را تغییر دهد. هرچه غذای ناسالم نزدیکتر باشد، بیشتر آن را می‌خورید؛ هرچه غذای سالم نزدیکتر باشد، بیشتر آن را می‌خورید. به عنوان مثال:

یک شخص وحشتناک (مادر من) برای من آب نبات عید پاک فرستاد. حتی ۲۴ ساعت هم روی پیشخوان آشپزخانه من نبود و قبل از اینکه متوجه شوم، این اتفاق افتاد:

هر بار که وارد آشپزخانه می‌شدم، از هر کدام یک گاز کوچک می‌خوردم. می‌دانید، فقط آنها را امتحان کنید. گرفتن آنها بسیار آسان بود و من آنها را گرفتم. وانسینک توصیه می‌کند که دسترسی به تمام میان‌وعده‌های ناسالم خود را واقعاً سخت کنید و دسترسی به تمام میان‌وعده‌های سالم خود را واقعاً آسان کنید. برای من، این کمک زیادی کرده است:

سیب‌ها را از قبل پوست بگیرید و برش دهید و بگذارید در بالای یخچال من قرار گیرند.

از شر تمام میان‌وعده‌های ناسالم خود مونتاژی خلاص شوید. اگر بخواهم میان‌وعده بخورم، باید به فروشگاه بروم و آن را تهیه کنم.

چند تنقلات ساده اما نه چندان سالم که ما داریم را در قفسه بالای آشپزخانه قرار می‌دهیم – شوهر یا نردبان لازم است. کار خیلی زیاد الان همه‌ی آنها کهنه شده اند!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا