بیماری ها

فشار خون در بزرگسالان در طول کووید به میزان قابل توجهی افزایش یافت

اینها دلایلی هستند که محققان فکر می کنند منجر به افزایش آن شد

کارشناسان بر این باورند که برخی از عادات همه گیر – ورزش کمتر، مصرف الکل بیشتر، قرار ملاقات های کمتر با پزشک – می تواند در بازی موثر باشد.

همه‌گیری کووید-19 بر سلامت آمریکایی‌ها تأثیر گذاشته است. همراه با خطر ابتلا به یک عفونت ویروسی بالقوه تهدید کننده زندگی، افراد با سطوح استرس بالاتر و حتی خطر ابتلا به برخی از شرایط سلامت روان مواجه بودند. اخیراً محققان خطر سلامتی مرتبط با بیماری همه گیر دیگری را شناسایی کردند: فشار خون بالا یا فشار خون بالا.

بر اساس مقاله ای که در 6 دسامبر در مجله Circulation منتشر شد، داده های نزدیک به نیم میلیون شرکت کننده نشان داد که سطح فشار خون در چند ماه اول همه گیری کووید-19 افزایش یافته است. در حالی که سطح فشار خون شرکت کنندگان از سال 2019 تا اوایل سال 2020 تغییر قابل توجهی نداشت، اما بین آوریل 2020 و دسامبر 2020 در میان افرادی که قبل از مطالعه فشار خون بالا و فشار خون سالم داشتند، افزایش یافت.

اگر فشار خون فرد برای مدت طولانی به سطوح کافی برسد، می تواند خطر ابتلا به بیماری را افزایش دهد – اما با توجه به سلامتی خود، می توانید خطر ابتلا به فشار خون و مشکلات احتمالی ناشی از آن را کاهش دهید. در اینجا آنچه شما باید در مورد تأثیرات همه گیر بر فشار خون بالا بدانید، و کارهایی که می توانید برای کاهش خطر انجام دهید، آورده شده است.

تحقیقات در مورد همه‌گیری COVID-19 و تأثیر آن بر فشار خون چه می‌گوید؟

برای این مطالعه که به عنوان یک نامه تحقیقاتی منتشر شد، محققان کلینیک کلیولند و Quest Diagnostics داده‌های 464585 شرکت‌کننده را که در یک برنامه سلامتی تحت حمایت کارفرما شرکت کرده بودند، بررسی کردند. شرکت کنندگان از همه 50 ایالت، از جمله ناحیه کلمبیا بودند و سطح فشار خون آنها توسط پرسنل پزشکی طی سه سال (2018-2020) اندازه گیری شد.

به گفته محققان، خوانش فشار خون بین سال های 2019 و ژانویه تا مارس 2020 تغییر بسیار کمی داشته است، اما خوانش فشار خون از آوریل تا دسامبر 2020 “به طور قابل توجهی بالاتر” بوده است – همان دوره زمانی، زمانی که مردم در ایالات متحده بیشتر با این مشکل مواجه بودند. دستورات در خانه ماندن برای کمک به مهار شیوع COVID-19.

کمی عمیق تر، محققان دریافتند که میانگین تغییر ماهانه فشار خون از آوریل تا دسامبر 2020، در مقایسه با سال قبل، 1.10-2.50 میلی متر جیوه برای فشار خون سیستولیک و 0.14 تا 0.53 میلی متر جیوه برای فشار خون دیاستولیک بود. (توجه: مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری (CDC) می گوید که فشار خون طبیعی کمتر از 120/80 میلی متر جیوه یا میلی متر جیوه است). این افزایش ها برای مردان و زنان در تمام گروه های سنی مشاهده شد، اگرچه زنان افزایش بیشتری را در فشار خون سیستولیک و دیاستولیک مشاهده کردند.

همچنین مهم است که به این نکته اشاره کنیم که طبقه بندی برای سطوح فشار خون – طبیعی، بالا، فشار خون بالا، مرحله 1 و فشار خون بالا مرحله 2 – نیز در طول دوره همه گیر از آوریل تا دسامبر 2020 تغییر بیشتری کرده است. به گفته محققان، 26.8٪ از شرکت کنندگان ” طبقه‌بندی‌شده، به این معنی که در مقایسه با ۲۲ درصد از شرکت‌کنندگانی که «دسته‌بندی پایین‌تر» شده‌اند، به آنها دسته‌بندی بالاتری نسبت به قبل داده شد.

اگرچه این مطالعه شامل تعداد زیادی شرکت‌کننده بود، برخی از منتقدان به یک ضعف بسیار مهم در تحقیق اشاره کرده‌اند: عدم تنوع. همانطور که نیویورک تایمز اخیرا گزارش داد، اطلاعات مربوط به نژاد و قومیت تنها برای 6 درصد از شرکت کنندگان در مطالعه در دسترس بود، که هیچ اطلاعات معنی داری در مورد اینکه چگونه بیماری همه گیر بر سطح فشار خون سیاه پوستان آمریکایی تأثیر می گذارد، ارائه نمی دهد، که احتمال ابتلا به بالا بیشتر است. CDC می گوید فشار خون نسبت به سفیدپوستان، اسپانیایی ها، آسیایی ها، ساکنان جزایر اقیانوس آرام، سرخپوستان آمریکایی یا بومیان آلاسکا.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا