5 نکته ساده برای نوشتن بهتر مقالات

پایگاه دانش مجموعهای از اطلاعات سازمانیافته در مورد محصول یا خدمات شما است که خواننده میتواند برای کسب اطلاعات در مورد محصول یا خدمات مذکور یا نحوه حل مشکلات مربوطه از آن استفاده کند. معمولاً مجموعه ای از مقالات با تصاویر، فیلم ها و متن است.
پایگاههای دانش میتواند مخاطبان داخلی یا خارجی را هدف قرار داده و اهداف مختلفی را دنبال کند.
برای مثال، یک شرکت نرمافزاری ممکن است پرسشهای متداول و دستورالعملهای دانلود را برای پایگاه دانش مشتری خود داشته باشد و همچنین یک پایگاه دانش داخلی برای کارکنان خود داشته باشد تا ابزارهای مرتبط با کار و خطمشی شرکت را درک کنند.
پایگاه های دانش توسط تیم های خدمات مشتری، پشتیبانی مشتری و آموزش مشتری استفاده می شود.
ایجاد مقاله پایگاه دانش خود می تواند برای خوانندگان مفید باشد زیرا می توانند تمام اطلاعات مورد نیاز خود را در مقاله شما بیابند. ما شما را از طریق 9 نکته راهنمایی می کنیم که می تواند شما را با نوشتن یک مقاله آموزنده و مبتنی بر دانش راهنمایی کند.
1. سوالات درست بپرسید
این گام اول مقاله شما را برای موفقیت آغاز می کند. مهم است که به آنچه می خواهید بگویید نگاه دقیقی بیندازید، اما مهمتر از آن، باید نیازهای مخاطبان خود را بشناسید و اینکه اطلاعات شما چگونه به مشتریان یا مشتریان آینده شما کمک می کند.
آیا مشکلی وجود دارد که مشتریان فعلی شما با آن روبرو هستند که بتوانید به آنها کمک کنید؟ ممکن است موضوع بعدی شما باشد. هدف شما باید کمک به کاربران برای یافتن پاسخ سوالاتی که در مورد محصول یا خدمات شما دارند باشد.
برای نوشتن یک مقاله مبتنی بر دانش موثر در اینجا پنج سوال وجود دارد که به شما کمک می کند محتوای آموزشی عالی برای مشتری ایجاد کنید:
هدف محتوا چیست؟
انتظارات و نیازهای مخاطبان شما چیست؟
در حال حاضر مردم از چه فرآیندهایی استفاده می کنند؟
تجربه مخاطبان شما در حال حاضر چیست؟
چه چیزی با مخاطبان شما طنین انداز خواهد شد؟
آنها به شما کمک می کنند تا انتظارات و نیازهای مخاطبان و همچنین تجربه فعلی آنها را مشخص کنید.
2. برای هر مقاله یک ایده انتخاب کنید
این ممکن است کمی شبیه یک کلاس انگلیسی دبیرستان به نظر برسد، اما ببینید آیا می توانید بیانیه پایان نامه خود را نیز تعریف کنید.
این به شما کمک می کند تا مقاله خود را محدود کنید و یک پاسخ خاص برای یک مشکل خاص ایجاد کنید.
مثال زندگی واقعی
به عنوان مثال، Slack مقاله راهنمای «نحوه استفاده از پیامها» ندارد.
در عوض، آنها یک نیاز خاص مشتری را هدف قرار می دهند، مانند «پیام های خود را قالب بندی کنید» یا «تمام پیام های خوانده نشده خود را مشاهده کنید».
3. با کارشناسان موضوع صحبت کنید
درک “چرا” مقاله به شما کمک می کند متمرکز بمانید و تحقیقات هدفمند را انجام دهید. در صورت امکان، پیشنهاد می کنیم با کارشناسان موضوع کار کنید.
با این حال، اگر نیاز به پیشنویس یک الگوی پایگاه دانش دارید و در این زمینه متخصص نیستید، اشکالی ندارد. مصاحبه با یک متخصص موضوع به شما کمک می کند تا در مورد آن کار کنید.
4. از هدرها برای تجزیه محتوای خود استفاده کنید
هنگامی که در مورد یک استراتژی خاص برای مقاله خود تصمیم گرفتید، زمان آن است که نقاشی تصویر را شروع کنید. با تحقیقاتی که خودتان به دست آورده اید یا اطلاعاتی که از متخصص موضوع خود جمع آوری کرده اید، می توانید شروع به طرح کلی مقاله خود کنید.
تنظیم زیرعنوان شما (اغلب در H2 نوشته می شود) ساختار پایه مقاله شما را ایجاد می کند. آنها ساختار و جریان اطلاعات شما را هدایت می کنند و مهمتر از همه، خوانندگان را از طریق اطلاعات شما راهنمایی می کنند.
مثال زندگی واقعی
آنها در مقاله خود کار بزرگی برای تجزیه محتوای خود با استفاده از زیرعنوان های ساده انجام می دهند.
همه ما مقصریم که سرصفحههای یک مقاله را قبل از مطالعه کامل اسکن میکنیم تا مطمئن شویم که آن چیزی است که میخواهیم وقت خود را در آن سرمایهگذاری کنیم. با ایجاد عنوانی که نشان میدهد چه اطلاعاتی در زیر یافت میشود، در راه رسیدن به آن هستید. خوانندگان عنوان را پشت سر گذاشتند.
5. بر مقدمه خود تمرکز کنید
پس از ایجاد هدر، می توانید تمرکز را به مقدمه خود تغییر دهید. این را کوتاه و شیرین نگه دارید، اما حتماً بیانیه پایان نامه یا پیام کلیدی مقاله را در بالا ذکر کنید.
مثال زندگی واقعی
مقدمه شما نباید پیچیده باشد. حتی یک خلاصه سریع یک یا دو جمله ای می تواند به افرادی که به دنبال پاسخ هستند به وضوح کمک کند.