متفرقه

مهم ترین مهارت های ارتباطی برای موفقیت

از زمانی که از خواب بیدار می شویم تا زمانی که می خوابیم، در محاصره مردم هستیم. چه برونگرا باشید چه درونگرا، چه بخواهید چه نخواهید، باید با مردم تعامل داشته باشید. این زمانی است که مهارت های ارتباطی در تصویر ظاهر می شوند.

مهارت های ارتباطی ویژگی‌های شخصی هستند که فرد را قادر می‌سازد تا به طور مؤثر با دیگران تعامل داشته باشد. آموزش کامل زبان انگلیسی در اینجا.

من در 20 سال گذشته زیر نظر و همراه با مدیران کار کرده ام. در حالی که “مهارت های IT” برای اجرا بسیار مهم هستند، مدیریت بدون مهارت های ارتباطی مناسب غیرممکن و غیرقابل پیش بینی است.

ما افراد کم مهارت را به سمت نقش های مدیریتی ارتقا داده ایم، اگر این همان چیزی است که برای موفقیت لازم است. ارتباطات بی عیب و نقص، مدیریت فرآیند، اولویت‌بندی، کمک به کارکنان در دوره‌های سخت، عبور از شگفتی‌های غیرمنتظره، و مربیگری و یادگیری با دیگران، نقش مهم‌تری را برای مدیران ایفا می‌کنند تا بهترین بودن در کاری که کسب‌وکار شما انجام می‌دهد.روش نوشتن رزومه انگلیسی

آن بچه همکلاسی خود را که همیشه به عنوان نماینده کلاس انتخاب می شد، به خاطر دارید؟ آن همکار که همیشه بهترین ارائه ها را ارائه می کرد؟ آن دوستی که در مهمانی که همیشه در محاصره مردم است؟ چرا این افراد اینقدر محبوب و مورد پسند دیگران بودند؟ چه چیز خاصی در مورد آنها بود؟

نحوه برقراری ارتباط، روابط شخصی و حرفه ای ما، روشی که در موقعیت های رسمی و غیر رسمی خود را تحمل می کنیم، همه مهارت های نرم ما هستند.

مهارت های ارتباطیچه تفاوتی با مهارت های IT دارند؟

در گروهی از افراد، تصمیم گیری در مورد بهترین افراد در ریاضیات بسیار آسان است. یک تست ساده این را به شما می گوید. با این حال، تشخیص اینکه چه کسی در مدیریت تعارض بهترین است دشوار است. هر کس در یک موقعیت متضاد واکنش متفاوتی نشان می‌دهد و هیچ تدابیر سخت‌گیری برای تصمیم‌گیری در مورد بهترین راه‌حل وجود ندارد.

مهارت‌هایIT، مهارت‌های قابل آموزش خاصی هستند که به راحتی قابل اندازه‌گیری و مقایسه هستند. در سراسر چشم انداز دیجیتال، ما مهندسان نرم افزار، حسابداران، متخصصان بازاریابی، کپی رایترها، وکلا داریم. دانش اصلی که آنها را قادر می سازد کار خود را انجام دهند، تعریف سطح بالا از مهارت های IT است.

با این حال، مهارت های ارتباطی ویژگی‌های ناملموس و مبتنی بر شخصیت هستند که اندازه‌گیری آن‌ها چندان آسان نیست.

برای رشد و موفقیت کلی، یک فرد باید روی توسعه مهارت های سخت و نرم خود تمرکز کند. با این حال، حدود 97٪ از کارفرمایان مورد بررسی، مهارت های نرم را مهم تر از مهارت های سخت می دانند.

اینجا نحوه هدایت رشد حرفه ای خود با مهم ترین مهارت های نرم آورده شده است.

چند مورد از مهارت های ارتباطی

در دنیای رقابت‌های سخت، مردم همیشه به دنبال راه‌هایی برای پیشرفت هستند. از بچه های مدرسه گرفته تا دانش آموزان کالج، متخصصان شاغل گرفته تا خانم های خانه دار و کارآفرین، همه به نیاز به مهارت های نرم بهتر پی برده اند.

چندین مهارت ضروری در کسب و کار وجود دارد که می تواند به شما کمک کند شخصیت خود را توسعه دهید و به عنوان عناصر حیاتی برای مسیر شغلی شما عمل کنند.

1. مهارت های حل تعارض

این می تواند درگیری های داخلی در سازمان، یا با مشتری یا رقیب باشد.

نحوه مدیریت یک موقعیت متضاد بر موفقیت شخصی و همچنین سازمانی شما تأثیر می گذارد. با دقت گوش دادن، نظر خود را هوشمندانه بیان کنید و منطقی فکر کنید به شما کمک می کند تا بسیاری از تعارضات را به طور موثر حل کنید. حل تعارضات در محل کار یکی از مهارت های مدیریتی کلیدی است که هر سازمانی به دنبال آن است.

دادن و دریافت بازخورد اغلب زمانی تشدید می‌شود که هر یک از طرفین نتواند شرایط را به بهترین نحو مدیریت کند. عالی بودن در مدیریت تعارض، مهارتی حیاتی است که همه مدیران باید در طول زمان آن را بهبود بخشند.

هر تعارضی که حل نشده باشد ایجاد می شود که می تواند منجر به حوادث محل کار یا موج ناگهانی استعفا شود.

2. مهارت های خودآگاهی

بسیاری از افراد با استعداد در مصاحبه های شغلی شکست می خورند و حتی زمانی که استخدام می شوند در محل کار مورد توجه قرار نمی گیرند زیرا اعتماد به نفس ندارند. مردم معمولاً اعتماد به نفس پایینی دارند زیرا ترس از قضاوت شدن دارند. این ترس از قضاوت شدن و عدم اعتماد به نفس می تواند مانع رشد شما شود.

اما، اعتماد به نفس باید یک عمل متعادل باشد.

مدیران خجالتی ممکن است قربانی سندروم Imposter، شک به خود و این احساس شوند که سزاوار این همه ستایش نیستند.

مدیران با اعتماد به نفس بیش از حد توسط اثر دانینگ-کروگر – یک سوگیری شناختی که حول سطوح شدید اعتماد به نفس فراتر از توانایی ها یا دستاوردهای فرد می چرخد، به خطر می افتد.

تقویت مهارت های خودآگاهی در ایجاد اعتماد به نفس و دستیابی به تعادل مفید است.

جسیکا داوچز-ویلر این را کاملاً بیان می کند که گفت:

خودآگاهی فراتر از جمع آوری اطلاعات درباره خودمان است. همچنین در مورد توجه به وضعیت درونی خود با ذهن مبتدی و قلبی باز است.

در واقع، خودآگاهی به توانایی ما برای نگاه کردن به درون و نظارت بر فرآیندهای فکری خود برای موقعیت‌های خاص اشاره دارد تا ما را برای چالش‌ها یا موقعیت‌های مشابه آماده‌تر کند.

زمانی که خودتان را به خوبی بشناسید، احساس ارزشمندی قوی پیدا می کنید.

3. مهارت های مدیریت زمان

فقدان مهارت های مدیریت زمان منجر به بهره وری ضعیف می شود. بهره وری شما یکی از مهمترین عوامل تعیین کننده عملکرد شما در کار است.

بهره وری در زمان کمتری انجام می شود. من فهرستی از بهترین چارچوب‌های بهره‌وری را که در طول سال‌ها آزمایش کرده‌ام (و هنوز هم استفاده می‌کنم) گردآوری کرده‌ام.

بهبود مهارت‌های مدیریت زمان با این چارچوب‌ها و ابزارهای بهره‌وری، تأثیر انباشته‌ای بر شغل شما به‌عنوان مدیر یا اجرایی دارد.

شما در انجام کارهای بیشتر در کار عالی هستید

کارکنان شما بهترین شیوه هایی را که به آنها آموزش می دهید انتخاب می کنند

متوجه نقص‌هایی در اجرا و فعالیت‌هایی می‌شوید که بیش از حد لازم طول می‌کشد

ذهن شما به حالت “اتوماسیون” تغییر می کند. چه فعالیت های تکراری را می توان بهینه کرد؟

4. مهارت های مدیریت استرس

بسیاری از ما با زندگی شخصی و حرفه ای خود دستکاری می کنیم و در نهایت دچار استرس می شویم. استرس یکی از بزرگترین موانع موفقیت است، زیرا بهره وری شما را پایین می آورد و انگیزه شما را از بین می برد. استرس بیش از حد می تواند بر سلامت شما تأثیر منفی بگذارد.

بیش از حد استرس منجر به فرسودگی شغلی می شود. بر خلاف یک بیماری معمولی، ردیابی فرسودگی شغلی دشوار است و مدت زمان طولانی ادامه دارد.

حرفه ای های تجاری مسئولیت های بی شماری را بر عهده دارند. بدون کنترل بر مدیریت استرس، موفقیت شما با فرسودگی های گاه به گاه یا طغیان های عاطفی در محل کار مختل می شود.

بعید نیست که یک کارمند برای هفته ها – یا حتی ماه ها – به دلیل عوامل خارجی مانند استرس یا مشکلات در خانه عملکرد ضعیفی داشته باشد. گذشته از تأثیر قابل توجه کسب و کار، بهبود ممکن است ماه ها نیز طول بکشد – و این یک پیامد تجاری است که شما نمی خواهید پس از آن با آن مقابله کنید.

چندین تکنیک مدیریت استرس وجود دارد که می توانید از آنها برای غلبه بر استرس به سرعت و با اطمینان هر چه بیشتر استفاده کنید. برای جلوگیری از استرس بیش از حد در مورد مسائل بی اهمیت، بهتر است کشف کنید که کدام تکنیک می تواند برای شما بهترین کار را داشته باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا