سبک زندگی

رفتار منفعلانه چگونه به زندگی مالی شما آسیب می رساند؟

رفتار منفعل مالی به این معنی است که شما ممکن است به طور فعال اهداف مالی مانند پرداخت بدهی خود، سرمایه گذاری یا پس انداز برای بازنشستگی را دنبال نکنید. این می تواند باعث شود که سود، بهره مرکب و سایر مزایای مالی که در بلندمدت به شما کمک مالی می کند، از دست بدهید. همچنین ممکن است فرصت‌های شغلی را از دست بدهید که می‌تواند به شما کمک کند درآمد بیشتری کسب کنید، حقوق بیشتری دریافت کنید، یا حتی شغل خود را به گونه‌ای که می‌تواند به شما در کسب درآمد بهتر کمک کند، مانند کار کردن در یک صنعت دیگر یا نقل مکان به شهر دیگری، ارتقا دهید. همچنین ممکن است شانس مذاکره با حقوق بالاتر را از دست بدهید. انفعال مالی همچنین می تواند باعث شود که از نظر مالی سالم نباشید (به این فکر کنید که اصلاً بودجه ندارید، بودجه ضعیفی در نظر می گیرید یا به اندازه کافی برای بازنشستگی پس انداز نمی کنید). پس توصیه می کنیم کمی وارد بازارهای مالی و حسابداری شوید و بهترین کلاسهای حسابداری در تهران  را شرکت کنید تا در زمینه ی مالی و پولی در زندگی خود پیشرفت کنید.

رفتار منفعل حتی می تواند به سلامت جسمانی شما آسیب برساند

وقتی منفعل هستید، ممکن است کمتر ورزش کنید، آب کافی بنوشید، خوب غذا بخورید یا به پزشک مراجعه کنید. حتی ممکن است کمتر به دندانپزشک مراجعه کنید. ممکن است کمتر وقت بگذارید تا استراحت کنید یا کارهایی را که دوست دارید انجام دهید، مانند خواندن یا تماشای فیلم. همچنین ممکن است کمتر در رویدادهایی شرکت کنید که می توانند برای سلامتی شما فوایدی داشته باشند، مانند رفتن به کلاس یوگا، پیوستن به یک باشگاه تناسب اندام، یا امتحان کردن گردهمایی های مرتبط با سلامتی.  https://www.sid.ir/search/journal/paper/%d8%aa%d9%86%d8%a7%d8%b3%d8%a8%20%d8%a7%d9%86%d8%af%d8%a7%d9%85/fa?str=%D8%AA%D9%86%D8%A7%D8%B3%D8%A8%20%D8%A7%D9%86%D8%AF%D8%A7%D9%85

چگونه رفتار منفعلانه به کل خانواده آسیب می رساند

وقتی منفعل هستید، ممکن است کمتر با افراد مورد علاقه خود صادقانه و آشکار ارتباط برقرار کنید. ممکن است کمتر وقت بگذارید و از روابط خانوادگی خود لذت ببرید و کارهایی را انجام دهید که در کنار خانواده به شما شادی می بخشد. همچنین ممکن است کمتر از عزیزانتان کمک بخواهید، که می تواند باعث رنجش شما شود. ممکن است کمتر احتمال دارد که دیگران را وقتی اشتباه می کنند ببخشید، که می تواند باعث ایجاد رنجش در خودتان و نزدیکانتان شود.

چرا غلبه بر رفتار منفعلانه مهم است؟

دلیل واضحی که چرا غلبه بر انفعال بسیار مهم است این است که داشتن آن کیفیت خوبی نیست! اگر از آن دسته افرادی هستید که ترجیح می دهید زیر رادار بمانید و برجسته نباشید، به احتمال زیاد فرصت های زیادی را از دست می دهید. ممکن است پیشرفت حرفه ای و همچنین روابط شخصی و بین فردی را از دست بدهید.

یکی دیگر از دلایل مهم غلبه بر انفعال این است که می تواند نشان دهنده یک مشکل بزرگتر باشد. اگر متوجه شدید که دائماً منفعل هستید، می تواند به این معنی باشد که عزت نفس پایین، افسردگی دارید یا احساس می کنید به هر دلیلی به اندازه کافی خوب نیستید. اگر چنین احساسی دارید، شروع به انجام کارهایی برای تقویت عزت نفس می تواند مفید باشد تا بتوانید نقاط قوت و ضعف خود را در آغوش بگیرید و شروع به دفاع از خود کنید. اگر فکر می کنید که مقصر ممکن است افسردگی باشد، صحبت با یک درمانگر حرفه ای می تواند حتی مفیدتر باشد.

انفعال همچنین نشان می دهد که شما به توانایی های خود اعتماد کافی ندارید. اگر دائماً منفعل هستید، ممکن است به این دلیل باشد که به توانایی های خود اعتماد ندارید یا فکر می کنید به اندازه کافی خوب نیستید. اگر این به نظر آشنا به نظر می رسد، باید یاد بگیرید که به خودتان اعتماد کنید و اعتماد به نفس کافی را در خود ایجاد کنید. همچنین باید یاد بگیرید که خودتان را ابراز کنید، به طوری که به جای اینکه منفعل بمانید و به دیگران اجازه دهید شرایط شرایط را دیکته کنند، فعالانه در موقعیت هایی که در آن هستید شرکت کنید.

سه گام مهم برای غلبه بر رفتار منفعلانه

اگر می خواهید از انفعال خود رها شوید، سه کار مفید برای انجام دادن وجود دارد.

1. هدف گذاری کنید. اگر در مورد سلامت و رفاه خود منفعل هستید، شروع به تعیین اهداف برای خود کنید. برای ورزش حداقل سه بار در هفته برنامه ریزی کنید و اهداف غذایی را نیز برای خود تعیین کنید.

2. در فعالیت هایی شرکت کنید که شما را به چالش می کشد. اگر در مورد زندگی اجتماعی خود منفعل هستید، سعی کنید از منطقه راحتی خود خارج شوید و فعالیت هایی را انجام دهید که شما را به چالش می کشد. این می تواند به معنای شرکت در یک گردهمایی اجتماعی باشد که شما را می ترساند، مانند یک کنسرت یا رویداد ورزشی. یا می‌تواند به معنای شرکت در فعالیت‌هایی با افرادی باشد که با شما متفاوت هستند، مانند افرادی که دارای مذهب، قومیت یا موقعیت اجتماعی-اقتصادی متفاوتی هستند.

3. شروع به دنبال چیزهای جدید در زندگی خود کنید (فعالیت ها، سرگرمی ها یا ایده های جدید). اگر رفتار منفعلانه عمیقاً در زندگی شما وجود دارد، وقت آن است که فعالانه دنبال چیزهای جدید باشید. اگر ایده ای در مورد کاری که می خواهید انجام دهید دارید، شروع به تحقیق کنید و راه هایی را دنبال کنید که به شما این امکان را می دهد. اگر نمی دانید چه کاری می خواهید انجام دهید، شروع به شرکت در کلاس ها یا شرکت در فعالیت های فوق برنامه ای کنید که به آن ها علاقه مند هستید و ممکن است شما را به کشف مسیر جدیدی سوق دهد.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا